سولفور مولیبدن را 11 درصد زیرقیمت جهانی می فروشیم
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا 'اردشیرسعدمحمدی'روز جمعه در بازدید خبرنگاران از مجتمع مس سرچشمه كرمان در خصوص اعتراض تولیدكنندگان مولیبدن نسبت به عرضه مس با قیمت‌ بالا در داخل، اظهار داشت:در حال حاضر برای تبدیل سولفورمولیبدن به اكسید ،مولیبدن را 11 درصد زیرقیمت جهانی به تولید كنندگان داخلی می فروشیم و هزینه جنس فروخته شده را نیزسه ماه پس از فروش دریافت می كنیم.

وی با بیان اینكه سود این خواب سرمایه یك و نیم درصد است كه قابل مقایسه با سود دریافتی بانك ها نیست، تصریح كرد: این در حالی است كه 95 درصد ماده ای كه بعنوان سولفور مس در اختیار تولیدكنندگان داخلی قرار می گیرد صادر می شود و تنها پنج درصد آن به مصرف كارخانجات داخلی می رسد.

سعدمحمدی در مورد اینكه گفته می شود عرضه مولیبدن با نرخ ارز آزاد موجب اختلال در بازار شده است، گفت: سیستم فروش مولیبدن در داخل از طریق بورس صورت می گیرد و به هیچ دلالی فروخته نمی شود. فروش خارجی آن نیز تنها با مزایده انجام می شود ، پس تكلیف فروش ما كاملا روشن و ارقام آن شفاف است.

مدیرعامل شركت ملی صنایع مس ایران در خصوص میزان ظرفیت تولید داخل نیز بیان داشت ما باید تولید كافی داشته باشیم تا بتوانیم نیاز تولیدكنندگان را برآورده كنیم، در حالی كه هم اكنون تقاضای بازار بیشتر از میزان عرضه است.

وی افزود:در هر یك میلیون گرم مس 200 گرم مولیبدن وجود دارد كه ما آن را تبدیل به مولیبدن 55 درصد می كنیم و كل تولید مولیبدن كشور 5500 تن در سال است كه آن هم توسط شركت مس انجام می شود.

وی ادامه داد:18 كارخانه در كشور وجود دارد كه سولفور مولیبدن را تبدیل به اكسید مولیبدن می كند و ظرفیت تولید آنها نیز 28 هزار تن است كه پنج برابر میزان تولید ما است.

**جلوی تولید كسی را نگرفته ایم

وی با رد این مطلب كه گفته می شود شركت مس در این بخش انحصار ایجاد كرده است ، گفت كه ما جلوی تولید كسی را نگرفته ایم ، پس انحصارطلبی وجود ندارد.

سعدمحمدی با تاكید برتلاش شركت مس برای حمایت از تولیدكنندگان داخلی ،اظهارداشت : افزایش تولید مولیبدن در دستور كار قرار دارد و یك كارخانه سه هزار تنی مولیبدن در آذربایجان آماده افتتاح است كه تا یك ماه دیگر به تولید ما اضافه می شود.

مدیرعامل شركت ملی صنایع مس ایران با بیان اینكه احداث كارخانه دیگری نیز در نوچون آغاز شده است، گفت:شركت مس یك بنگاه اقتصادی و قیمت نیز قیمت جهانی است و ازسوی ما تعیین نمی شود. كسانی كه مدعی هستند قیمت ما بالاتر از قیمت جهانی است ، می توانند قیمت شركت مس را در بورس جهانی ارزیابی كنند.

وی همچنین در خصوص اخبار منتشره مبنی برتعطیلی 45 روزه واحدهای تولیدی مولیبدن و بیكاری 1700 كارگر ، گفت: گویندگان چنین سخنانی می توانند اداره مجموعه خود را به ما بسپارند زیرا ما توانایی اداره تمام این واحدها را داریم.

گفتنی است اخیرا اخباری مبنی براینكه صنایع پایین دستی سولفور مولیبدن برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود (سولفور مولیبدن) با مشكلاتی مواجه شده اند و طی چند هفته گذشته نتوانسته‌اند نسبت به خرید محصول یاد شده اقدام كنند و این امر منجر به تعطیلی 45 روزه واحدهای تولیدی مولیبدن با 1700 نفر كارگر شده است، منتشر شد.

اقتصام**3917**1561





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: