خط هوایی ارزروم - تبریز دایر شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، مركز مشاوره مطبوعاتی شركت هوایی 'آناتولی جت' به عنوان زیر مجموعه شركت هواپیمایی تركیه در پی تماس خبرنگار ایرنا در آنكارا ضمن اعلام این خبر افزود: این پروازها در طول ماه های تابستان به طور متقابل بین ارزروم بزرگترین شهر منطقه شرق تركیه با تبریز به عنوان یكی از مهم ترین شهرهای ایران كه در تولیدات صنعتی سهم بزرگی دارد، دایر خواهد بود.

مدیریت شركت هواپیمایی تركیه براین باور است كه برقراری این خط هوایی برای كارآفرینان دو كشور و به ویژه برای دانشجویان ایرانی كه در تركیه تحصیل می كنند، گزینه و تسهیلات خوبی خواهد بود.

حركت هواپیمای آناتولی جت از ارزروم در روزهای دوشنبه ساعت دو بامداد به وقت محلی و 3:30 دقیقه به وقت تهران و ورود به فرودگاه تبریز ساعت 4:40 به وقت تركیه و شش و 10 دقیقه بامداد به وقت ایران خواهد بود.

ساعت پرواز از تبریز به ارزروم نیز در روزهای دوشنبه ساعت هفت و 35 دقیقه به وقت تهران و شش و پنج دقیقه به وقت تركیه خواهد بود.

ساعت پروازهای روز جمعه در ماه ژوئیه بعدا اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام این مركز در طول ماه ژوئیه هفته ای دو پرواز بین تبریز و ارزروم در روزهای دوشنبه و جمعه دایر خواهد شد و با برقراری ارتباط سریع مسافران با آنكارا و فرودگاه صبیحا گوكچن استانبول ( بخش آسیایی استانبول) توسط آناتولی جت، نقش پلی ارتباطی بین ایران با اكثر نقاط تركیه را فراهم خواهد كرد.

با افتتاح این خط پروازهای متقابل بین ایران و تركیه هفته ای به 30 پرواز افزایش خواهد یافت.

هفته گذشته نیز شركت ماهان ایر ایران خط بین تهران و آنكارا را دایر كرد.

' رجب آكداغ ' وزیر بهداشت تركیه به همراه پنج تن ازنمایندگان مجلس ،استاندار و شهردار ارزروم، مقامات محلی و بازرگانان و كارآفرینان تركیه برای شركت درسومین همایش بین المللی كارآفرینان و بازرگانان جاده ابریشم كه قرار است از فردا در تبریز افتتاح شود، در نخستین پرواز از فرودگاه ارزروم به تبریز حضور داشت.

دراین همایش مقامات دولتی و بازرگانان و كارآفرینانی از 22 كشور در مسیر جاده تاریخی ابریشم شركت می كنند.

دومین همایش بین المللی بازرگانان جاده ابریشم سال گذشته در استانبول برگزار شده بود.

رجب آكداغ كه خود نماینده مردم ارزروم در مجلس ملی تركیه است با همراهان با اولین پرواز شركت هواپیمایی' آناتولی جت'وابسته به شركت هواپیمایی تركیه (تركیش ایر) در مسیر ارزروم – تبریز عازم جمهوری اسلامی ایران شدند.

به مناسبت افتتاح این خط كه باهمكاری شركت هواپیمایی تركیه و شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه همكاریهای هوانوردی غیرنظامی بین دوكشور صورت می گیرد، مراسمی در فرودگاه ارزروم با حضور رجب آكداغ، استاندار و شهردار ارزروم، نمایندگان مجلس و سركنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد.

خاورم **2011 **230





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: