حضور روانشناسان در كنار ورزشكاران المپیكی ایران
نوشته شده توسط : hgu33

شاهرخ شهنازی روز چهارشنبه با بیان اینكه این روانشناسان از افراد توانا انتخاب شده اند، افزود: حضور آنان برای رفع مشكلات روحی و روانی و تقویت قابلیت های ذهنی صورت می گیرد.

به گفته وی این افراد با مربیان و ورزشكارانی كه سهمیه المپیك كسب كرده اند، ارتباط برقرار كرده و چنانچه آنان نیاز به كمك داشته باشند، این افراد را مورد حمایت قرار می دهند.

وی گفت: حضور این پزشكان روانشناس با موافقت و تمایل فدراسیون و مربیان صورت می گیرد.

رییس آكادمی ملی المپیك وپارالمپیك باتاكیدبراینكه این آكادمی وكاركنان آن درخدمت ورزشكاران المپیكی هستند تا آنان در لندن نتایج مطلوبی كسب كنند، اظهار كرد : آماده كردن ورزشكاران با گرفتن آزمایشات آمادگی جسمانی و اندازه گیری نرم های قابلیت جسمانی به تناسب رشته ها صورت می گیرد.

وی افزود: نتایج این آزمایشات به مربیان و مسوولان فدراسیونها و كارشناسان كمیته ملی المپیك و ناظران آنها برای بررسی نقاط قوت و ضعف ورزشكاران كمك زیادی می كند.

وی گفت:ازسوی كمیته ملی المپیك یكی از دست اندركاران امور پزشكی بر عملكرد ورزشكاران و آزمایشات آنان نظارت داشته و نتایج آنها را جمع بندی وبه فدراسیون ها ارایه می كند.

شهنازی اظهار كرد: آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك حتی در صورت آسیب دیدگی ورزشكاران با همكاری فدراسیون پزشكی - ورزشی جهت رفع آسیب دیدگی و بازسازی به آنها كمك می كند.

وی در باره فعالیت های آموزشی آكادمی یادآور شد: آموزش یك بعد دیگر فعالیت های این آكادمی را تشكیل می دهد كه به این ترتیب نیازهای آموزشی مربیان ، ورزشكاران و مدیران فدراسیون و حتی مدیران باشگاه ها نیازسنجی شده و برای ارتقاء سطح دانش آنان كلاسهایی برپا می شود.

وی در ادامه افزود : یك بخش دیگر مربوط به هیدورتراپی ( آب درمانی ) است كه این مجموعه شامل استخر ، سونا و جكوزی در اختیار ورزشكاران قرار می گیرد.

شهنازی گفت : آكادمی سالنهای مجهز بدنسازی دارد كه به صورت رایگان در اختیار ورزشكاران ، ادارات كل تربیت بدنی و حتی افراد در سازمانهای مختلف به منظور آمادگی جسمی آنان قرار می گیرد.

رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك اظهار داشت : در مورد شرایط تغذیه نیز از متخصصین این فن سود استفاده می كنیم و دستورالمعل هایی در این جهت به ورزشكاران ارایه می شود.

وی گفت : ورزشكاران جانباز و معلول كشورمان نیز از شرایط مطرح شده به صورت كامل استفاده كرده و در این رابطه با مشكلی روبرو نیستند.

رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك اظهار داشت : این آكادمی از یك كتابخانه بسیار مطلوبی برخوردار است كه مورد استفاده ورزشكاران تربیت بدنی و اساتید دانشگاهی قرار می گیرد.

شهنازی گفت: توصیه می كنم كه ورزشكاران و دانشجویان و حتی اساتید دانشگاهی از این كتابخانه بسیار غنی برای ارتقاء علمی خود استفاده نمایند.

وی درپایان اظهار امیدواری كرد كه كاروان المپیكی كشورمان در بازیهای المپیك 2012 لندن بتواند افتخار آفرینی كرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز آورند.

ورزشی ** 1587 **1590





:: برچسب‌ها: پاریس , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: