نوشته شده توسط : hgu33
تبلت سرفس

تبلت مایکروسافت یک صفحه کلید ظریف و یک پایه هم دارد

شرکت مایکروسافت، غول نرم افزار جهان، امروز نمونه ای از اولین تبلت خود را برای گروهی از کارشناسان به نمایش گذاشت؛ با این امید که بتواند بخشی از بازار بزرگی را که عمدتا در اختیار رقیبانی همچون «اپل» و «سامسونگ» است، از آن خود کند.

«سرفس - Surface»، نام تبلتی است که استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، برای گروهی از خبرنگاران و کارشناسان نمایش داد.

قرار است این کامپیوتر تخت یا تبلت، در دو نسخه عادی و حرفه ای روانه بازار شود.

سرفس عادی، با ۹.۳ میلیمتر ضخامت و ششصد و هشتاد گرم وزن، نسبت به رقیب اصلی اش«آی پد»، یک دهم میلیمتر نازک تر، اما ۹۰ گرم سنگین تر است. سیستم عامل این مدل هم، ویندوز RT خواهد بود.

در نسخه حرفه ای که قرار است با ویندوز هشت ارائه شود ضخامت به ۱۳.۵ میلیمتر و وزن تا ۹۱۰ گرم افزایش می یابد.

این تبلت، مجهز به کارت خوان، درگاه ارتباطی USB 2.0 (در نسخه عادی) و USB 3.0 (در نسخه حرفه ای) بوده و با ظرفیتی بین ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت وارد بازار خواهد شد.

در نگاه اول، آنچه که به چشم می آید، صفحه کلید مغناطیسی و فوق العاده ظریف این تبلت است، چیزی که با تنها سه میلیمتر ضخامت، اگرچه بسیار شبیه پوشش هوشمند آی پدهای اپل به نظر می آید؛ اما در واقع یک صفحه کلید کامل است. تفاوتی که می تواند خیلی ها را که با صفحات لمسی چندان راحت نیستند، ذوق زده کند.

اما این تنها تفاوت ظاهری «سرفس» با «آی پد» و نمونه های مشابه آن نیست.

محصول تازه مایکروسافت، یک پایه تاشو هم دارد که در عین ظرافت (به ضخانت تنها هفت دهم میلیمتر)، کاربر را از تهیه پایه ای مجزا، بی نیاز می کند.

در مدل حرفه ای، یک قلم مخصوص هم طراحی و تعبیه شده که کاربر می تواند به کمک آن، یادداشت های شخصی اش را با دستخط خود بنویسد و ذخیره کند. با استفاده از این قلم همچنین می توان طراحی و نقاشی کرد، نمودار کشید یا فایل های ذخیره شده را ویرایش کرد.

چالش ها:

مایکروسافت با معرفی این تبلت، وارد بازی ای شد که تاکنون، اپل تنها بازیگر آن بود. یعنی طراحی و ساخت سخت افزار تبلت به همراه سیستم عامل ویژه اش. این موضوع می تواند برای کاربران، به معنای پائین تر بودن قیمت محصول نهایی باشد.

اما تجربه های قبلی مایکروسافت در ارائه محصولات سخت افزاری، گذشته از کنسول بازی Xbox، چندان موفق نبوده است. از آن جمله می توان به دستگاه پخش موسیقی «زون – Zune» اشاره کرد که به سرعت در مقابل «آی پاد»، محصول معروف و محبوب اپل، شکست خورد و از رده خارج شد.

از طرف دیگر، ارائه تبلت مایکروسافت، می تواند این شرکت را در تقابل با شرکای سخت افزاری اش، همچون سامسونگ و اچ.پی. قرار دهد.

بعضی کارشناسان از اینکه در مراسم امروز، بیشتر به جنبه های ظاهری این تبلت پرداخته شد تا ویژگی های فنی و کاربردی آن ابراز ناخشنودی کرده اند. از جمله مشخصاتی که در مراسم امروز پنهان ماند، عمر باتری این تبلت ۱۰.۶ اینچی؛ که هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

از دیگر سو، سیستم عامل ویندوز هشت هم، هنوز منتشر نشده و طبیعتا جواب پس نداده است. این سیستم عامل که قرار است پائیز امسال ارائه شود، با نمایشگرهای لمسی سازگار است و مایکروسافت، آنرا «سیستم عاملی انقلابی» معرفی می کند. اما بعضی از کاربران و کارشناسان، به این ادعا به دیده تردید می نگرند؛ به خصوص با اتکا به تجربه مقایسه سیستم عامل ویندوز XP با نمونه هایی مثل سیستم عامل کامپیوترهای اپل یا سیستم عامل منبع باز لینوکس.

اعلام نشدن قیمت و تاریخ ورود «سرفس» به بازار هم، به ابهامات پیرامون آن افزوده است؛ هرچند بعضی احتمال می دهند همزمان با ویندوز هشت، یعنی اوائل یا اواسط پائیز به مشتریان ارائه شود. قیمت این دستگاه هم احتمالا در حدود قیمت محصولات سایر رقبا خواهد بود.

موفقیت شگفت انگیز شرکت اپل در بازار تبلت و به فروش رسیدن شصت و هفت میلیون «آی پد» در دو سال، هر رقیبی را وسوسه می کند که پا به این بازار بگذارد.

انتظار می رود در دو سال آینده تقاضا برای تبلت ها، سه برابر شود و در پایان سال آینده میلادی، فروش سالانه این وسیله محبوب، از ۱۸۰ میلیون دستگاه هم فراتر برود.

کارشناسان احتمال می دهند که شرکت گوگل هم پس از خریدن شرکت موتورولا، تبدیل به سومین شرکتی شود که شانس خود را در ارائه تبلت هایی مبتنی بر سیستم عامل تولیدی خود، امتحان می کند. موضوعی که گوگل هنوز درباره اش، اظهار نظر نکرده است.





:: برچسب‌ها: پاریس , کودک , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: