حجم مبادلات تجاری با ایران را به 10میلیون تن می رسانیم
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، وی عصر سه شنبه در دیدار با 'سید جعفرحجازی' استاندارخوزستان در اهواز حجم مبادلات كنونی استراخان، این استان بندری فدراسیون روسیه با سه استان شمالی گیلان ، مازندران و گلستان را پنج میلیون تن در سال عنوان كرد.

وی افزود: ظرفیت های خوبی به ویژه در خوزستان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد كه باید بالفعل شود.

استاندار استراخان روسیه با اشاره به برخورداری دو استان از امكانات مطلوب حمل و نقل زمینی و دریایی خواستار همكاری خوزستان برای ترانزیت كالاهای صادراتی استراخان از طریق بندرامام خمینی (ره )به كشورهای منطقه و نیز هند شد.

الكساندرویچ گفت: این همكاری مورد حمایت دولت های ایران و روسیه هست و ما آماده همكاری با بخش های خصوصی و تجار خوزستانی هستیم.

وی به طرح ساخت سرای تجاری ایران در استراخان اشاره كرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با احداث آن كالاهای ایرانی را در سراسر روسیه توزیع كنیم .

استاندار استراخان روسیه ازهمتای خوزستانی خود دعوت كرد تا در این سرای تجاری در كنار استان های شمالی ایران ، حضور داشته باشد.

عضو كمیسیون همكاری های فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، افزود: باتوجه به انتصاب رییس جدید این كمیسیون در آینده نزدیك روابط تجاری ایران و روسیه نزدیك تر و رو به توسعه خواهد بود.

استاندار استراخان روسیه از علاقه شهروندان این استان بندری روسیه برای گردشگری در ایران خبر داد و افزود: یكی از دلایل پیشنهاد ما برای برقراری پرواز مستقیم با ایران همین امر است چون شهروندان ما ایرانی ها را خیلی دوست دارند.

استاندار استراخان روسیه افزود: تصور می كنم كه خوزستان نقش بزرگی در ایران ایفا می كند. همه چیز در این شهر منسجم و خوب است.

وی كه از بندر امام خمینی (ره) و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز بازدید كرده است، افزود: بندر امام خمینی و صنایع خوزستان خیلی قوی، بسیار فعال و مهم هستند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: خوزستان از امكانات حمل و نقل زمینی و دریایی خوبی برای ترانزیت كالاهای روسی به كشورهای منطقه و حتی شمال آفریقا برخوردار است.

حجازی با اشاره به ظرفیت بارگیری و تزانزیت كالا دربندرامام خمینی ( ره) خوزستان به برنامه های این استان برای توسعه خطوط راه آهن و آزادراه ها در منطقه اشاره كرد و گفت: با گسترش خط راه آهن و ترانزیت دو طرفه می توانیم روابط تجاری خود را با استراخان روسیه تقویت بخشیم.

هیات تجاری استان استراخان روسیه دوشنبه شب به منظور تقویت همكاری های تجاری و اقتصادی با استان خوزستان وارد اهواز شد.

این هیات در راستای سفرسال گذشته هیات تجاری و بازرگانی خوزستان به استراخان و با هدف اجرایی كردن مفاد تفاهم های منعقده بین دو استان، به خوزستان سفر كرده است.

شهر آستراخان مركز استان آستراخان روسیه، در شمال دریای خزر واقع است و در طول تاریخ یك صد ساله اخیر، مهم ترین بندر تجاری این دریا محسوب شده است.

آستراخان در دهانه رودخانه ولگا واقع است و از این طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است و در اروپا به عنوان 'شهربزرگ صنعتی' معروف است.

این استان پایتخت اقتصادی دریای خزر درجنوب روسیه است و بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد.

بندر آستراخان مهمترین بندر بازرگانی فدراسیون روسیه در دریای مازندران است. هم اكنون 140 شركت ایرانی در استان آستاراخان روسیه مراودات اقتصادی و تجاری دارند.

642**1368**





:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: