99.5 درصد از بیمه های اتكایی در داخل تامین می شود
نوشته شده توسط : hgu33

'مینا صدیق نوحی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: تنها نیم درصد از كل نیاز بیمه های اتكایی كشور به خارج ارایه می شود كه در صورت تشدید تحریم ها از این میزان نیز می توان صرف نظر كرد.

وی ادامه داد: طبق ماده 5 قانون تاسیس بیمه مركزی یكی از وظایف اصلی بیمه مركزی علاوه بر بیمه اتكایی اجباری در كشور، قبول بیمه های اتكایی اختیاری از موسسات داخلی یا خارجی است و به همین دلیل موسسات داخلی این امكان را دارند تا مازاد ظرفیت نگهداری خود را از ابتدا در داخل كشور اتكایی اختیاری كنند.

معاون اتكایی بیمه مركزی تصریح كرد: بیمه مركزی بخشی تحت عنوان قبولی از خارج دارد كه از سایر كشورهای جهان در رشته های مختلف بیمه قبول ریسك می كند و بر اساس بند 5 ماده قانون مذكور یعنی واگذاری به موسسات بیمه داخلی و خارجی در هر مورد كه مقتضی باشد نیز بیمه مركزی در مواردی كه لازم باشد وارد می شود.

وی ادامه داد: طبق آمار سال 89 مجموع حق بیمه قبولی بیمه مركزی اعم از اجباری و اختیاری 16 هزار و 365 میلیارد ریال بوده كه صرفا 394 میلیارد ریال آن مربوط به قبولی اتكایی اختیاری از موسسات بیمه داخلی و خارجی است.

صدیق نوحی اظهار داشت: در پی تحریم های اخیر ارایه پوشش بیمه و بیمه اتكایی به بازار بیمه كشور توسط بیمه گران اتكایی اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا، این امر صنعت بیمه كشور را با چالش هایی رو به رو كرد كه از آن جمله می توان به قطع همكاری برخی از بیمه گران اتكایی و شركت های اروپایی و همچنین تمدید نشدن پوشش ریسك های بزرگ و عمده و خطرات فاجعه آمیز ارسال اعلامیه فسخ قرارداد از سوی برخی از بیمه گران اتكایی خارجی به موسسات ایرانی اشاره كرد.

وی ادامه داد: صنعت بیمه كشور این تهدید را به فرصت تبدیل كرد و تبعات تحریم را برای بیمه گذاران بی اثر كرد و طرح استفاده از بازارهای مالی داخلی برای پوشش اتكایی ریسك ها در دستور كار صنعت بیمه قرار دارد و به محض تایید طرح توسعه بازارهای مالی به مرحله اجرا در می آید.

اقتصام** 9141/1594 ** 1569





:: برچسب‌ها: ساحل , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: