كرواسی با اتهام نژادپرستی در یورو 2012 روبرو شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از شهر ورشو، این در حالیست پلیس لهستان به حمایت از هزاران هواداری كه انتظار می رود در شهر ورشو پایتخت این كشور حضور یابند و جلوگیری از تكرار خشونت روز سه شنبه هفته گذشته، متعهد شده است.

با توجه به اینكه 20 هزار هوادار روس و 4 هزار هوادار یونانی برای دیدار مسابقه تیم كشورشان بلیت خریداری كرده اند، انتظار می رود منطقه در نظر گرفته شده برای حضور هواداران در شهر ورشو كه 100هزار نفر گنجایش دارد، مملو از جمعیت شود.

'شبكه فوتبال علیه نژادپرستی در اروپا' (فیر) كه از نزدیك با 'یوفا' همكاری می كند و در هر بازی یورو 2012 دو ناظر بین المللی دارد، روز جمعه به نقل از ناظران خود اعلام كرد میان 300 تا 500 هوادار تیم كرواسی در بد رفتاری نژادی با 'ماریو بالوتلی' مهاجم تیم ایتالیا شركت داشته اند.

این در حالیست كه نهاد اداره كننده فوتبال اروپا هنوز در حال بررسی در باره گزارش های حاكی از سر داده شدن شعارهای نژادپرستانه در مسابقه فوتبال ایتالیا با اسپانیا در شهر 'گدانسك' و مسابقه روسیه با جمهوری چك در شهر 'وروكلاو' است.

بر اساس این گزارش، در پی پرتاب مشعل و موشك از سوی هواداران تیم كرواسی به زمین بازی در جریان مسابقه با تیم ایرلند در شهر 'پوزنان'، تیم كرواسی 25 هزار یورو جریمه شد و مبالغ كمتری جریمه نیز برای تیم های آلمان و پرتغال به دلیل ارتكاب جرایم كوچكتر از سوی هواداران این تیم ها تعیین شد.

تیم روسیه نیز به علت روشن شدن وسایل آتش بازی و به نمایش گذاشته شدن شعارهای ممنوع علیه جمهوری چك از سوی هوادارانش مبلغ 120 هزار یورو جریمه شد و به آن هشدار داده شد در صورت تكرار چنین حوادثی 6 امتیاز در مسابقات مقدماتی یورو 2016 از دست خواهد داد.

همچنین با افزایش تنش ها، میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)‌ در بیانیه ای از حامیان درخواست كرد كه در ورزشگاه

و شهرها با وقار، احترام و ادب رفتار كنند.

مترجمام. ورزشی. ** 1486 ** 1589





:: برچسب‌ها: معماری , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: