درگیری های قومی در میانمار 50 كشته برجای گذاشته است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی، پس از گذشت دو هفته از درگیری های قومی – مذهبی نیروهای امنیتی این كشور توانستند كنترل اوضاع را در استان راخین در دست گیرند. علاوه بر كشته شدگان، در این درگیری ها 54 نفر نیز مجروح شده اند.

در طول دو هفته گذشته بیش از 78 شورش در این استان رخ داده و در مجموع 2 هزار و 230 خانه و ساختمان به آتش كشیده شده است.

برخی از مغازه ها نیز كه در مناطق بحران زده مجبور به تعطیلی شده اند از امروز كار خود را دوباره آغاز كردند، هر چند كه مدارس و مراكز خرید بزرگ در این استان همچنان تعطیل هستند.

دولت میانمار از اوایل هفته گذشته وضعیت اضطراری در این كشور اعلام كرد و مقامات رسمی این كشور از مردم و رسانه ها خواستند تا با كمك هم امنیت را به این استان بازگردانند.

گزارش های رسمی از میانمار همچنین نشان می دهد بیش از 37 مركز برای آوارگان این درگیری ها فراهم شده كه در مجموع 31 هزار و 844 نفر در آنها پناهنده شدند.

مقامات رسمی میانمار هفته گذشته اعلام كردند كه در پی درگیری های مذهبی و فرقه ای در غرب این كشور، تا كنون بیش از 30 هزار نفر آواره شده اند.

به دنبال درگیری های جمعه هفته گذشته بین مسلمانان و بودایی ها در منطقه راخین تعدادی از مسلمانان و بودایی ها جان خود را از دست داده اند. صدها نفر نیز در این درگیری ها زخمی و بیش از 2600 خانه در سراسر این استان در آتش سوخته است.

در پی شدت گرفتن درگیری ها دولت میانمار در مناطق درگیری وضعیت فوق العاده اعلام كرد گر چه منابع محلی تاكید كرده اند كه هم اكنون آرامش به این مناطق بازگشته است.

بودایی ها و اقلیت 'روحینگیا' كه مسلمان هستند هریك دیگری را به شروع درگیری متهم كرده اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود 800 هزار روحینگیایی در میانمار زندگی می كنند كه بیشتر آنان در استان راخین سكنی دارند.

دولت میانمار روحینگیایی ها را خارجی می داند و برخی شهروندان میانمار نیز آنان را مهاجران غیرقانونی می دانند كه از بنگلادش وارد میانمار شده اند و همواره نگاه خصومت آمیزی نسبت به آنان داشته اند.

دهه ها تبعیض بر علیه این اقلیت مسلمان ساكن میانمار باعث شده است تا آنان فاقد نظام و حمایت های قانونی و دولتی باشند و سازمان ملل این اقلیت را بزرگترین اقلیتی می داند كه همواره مورد آزار و اذیت واقع شده اند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: توکیو , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: