پاكستان شكست مذاكرات با آمریكا به دلیل توقف تردد خودروھای ناتو در این كشور را رد كرد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا، پاكستان پاییز سال گذشته در واكنشی شدید نسبت به حمله بالگردھای ناتو به پست مرزی سلاله كه منجر به جان باختن دست كم 24 نظامی پاكستانی شد، مسیر تردد خودروھای تداركاتی ناتو را در خاك كشورش مسدود كرد.

براساس گزارش رسانه های محلی , دولت آمریكا روز دوشنبه گذشته اعلام كرد: مذاكرات میان مقامات اسلام آباد – واشنگتن درخصوص بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای تداركاتی نیروھای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) پس از حدود شش ھفته بدون ھیچ توافقی به پایان رسید.

'حنا ربانی كھر' در نشست مطبوعاتی مشترك با 'ویلی سوندال' ھمتای دانماركی اش در اسلام آباد گفت: پاكستان ھنوز بحثی درباره میزان مالیات بر خودروھای ناتو را به میان نیاورده است، بنابراین نباید برداشت ھای نادرست در این زمینه انجام شود.

به گزارش رسانه ھای آمریكایی، پیشتر تقاضای پاكستان مبنی بر تعیین 5 ھزار دلار مالیات بر ھر كامیون تداركاتی ناتو كه در مسیرھای زمینی این كشور تردد خواھد كرد، توسط مقامات آمریكایی رد شد.

وزیر امور خارجه پاكستان با بی اساس دانستن اظھاراتی مبنی بر شكست مذاكرات این كشور با واشنگتن به دلیل اختلافات بر سر تعیین مالیات بر خودروھای ناتو، افزود: پاكستان ھم اكنون با درنظرگرفتن شرایط و توصیه ھای تعیین شده ازسوی پارلمان ملی كشورش درحال مذاكره با آمریكا است، به اضافه مساله تعیین مالیات بر خودروھای تداركاتی ناتو به ھیچ وجه مانع گفت وگوھای دو كشور نشده است.

وی تاكید كرد: آمریكایی ھا به خوبی از نیازھا و اقدامات لازم برای پیشرفت مذاكرات و تصمیم گیری در این زمینه مطلع ھستند.

وزرای خارجه پاكستان و دانمارك با بحث و تبادل نظر درباره منطقه به ویژه اوضاع افغانستان، در زمینه ھمكاری ھای مشترك با ھدف اطمینان از صلح و امنیت در منطقه توافق كردند.

حنا ربانی كھر با تاكید بر اینكه اروپا و جوامع بین المللی باید فداكاری ھای پاكستان در مسیر جنگ علیه را به رسمیت بشناسند در ادامه , ھمتای دانماركی خود را از عزم پاكستان در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم با توجه به منافع ملی كشورش آگاه ساخت.

مقامات ارشد دولت پاكستان و دانمارك با تاكید بر برقراری صلح و آشتی در افغانستان براساس ایده و دستورالعمل ھای مردم و دولت این كشور، بر انجام ھمكاری ھای مشترك برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان متعھد شدند.

وزیر امور خارجه دانمارك هم با قدردانی از فداكاری ھای عظیم مردم پاكستان در زمینه مبارزه با تروریسم، بر لزوم بی وقفه بودن تلاش ھای مشترك در جنگ علیه افراط گرایی و تروریسم تاكید كرد.

ویلی سوندال با اذعان از خودگذشتگی ھا و مشاركت پاكستان در جنگ علیه تروریسم، ضمن ابراز ھمدردی عمیق خود با مردم این كشور نسبت به ازدست دادن عزیزان و ھموطنان خود در جنگ با افراط گرایی تاكید كرد: پاكستان تنھا كشور جھان است كه تاكنون 48 ھزار غیرنظامی و نیروھای مسلح و امنیتی خود را در جنگ علیه افراط گرایی، ستیزه جویی و تروریسم از دست داده و متحمل زیان ھای سنگینی در بخش ھای زیرساختی و اقتصاد نیز شده است.

درھمین حال وزارت خارجه پاكستان با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: وزیر خارجه این كشور برای شركت در اجلاس 'كشورھای ھمسایه دور و نزدیك افغانستان' موسوم به (FCHA) امروز پنجشنبه به كابل سفر می كند.

وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت این كشور در اسلام آباد اعلام كرد: 15 تن از وزرای خارجه كشورھای منطقه و 14نماینده از كشورھای فرامنطقه ای در این اجلاس حضور خواھند داشت.

آساق ** 1095**1392





:: برچسب‌ها: اروپا , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: