نباید به اسم استقلال مجلس،درباره هرمساله ای به دولت معترض شد
نوشته شده توسط : hgu33

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار نمایندگان منتخب ملت در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأكید كردند: مجلس در عمل به وظایف مهم و اساسی خود، باید ضمن برخورداری از شاخص های یك مجلس زنده، پرتحرك و پرنشاط در ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی و مالی نیز، ‌مجلسی سالم باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان احساس تكلیف، نیت خالصانه، توكل به پروردگار و تلاش برای كسب رضایت الهی را زمینه و شرط اصلی موفقیت آمیز بودن تلاشهای مجلس و دیگر دستگاهها خواندند و افزودند: اگر این نگاه و این روحیه حاكم شد، به بركت رحمت و یاری پروردگار راهها گشوده و همه مشكلات حل خواهدشد.

حضرت آیت الله خامنه ای اتكال به قدرت لایزال الهی را رمز قدرت و پیشرفت جمهوری اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: نظام اسلامی در دنیای آشفته مادی، به دفاع از ارزشهای الهی و انسانی برخاسته است و نمایندگان مجلس باید با درك عمیق این مسئله، تقویت ارتباط با پروردگار را راز حقیقی دست یابی به موفقیت بدانند.

ایشان دشمنی استكبار با جمهوری اسلامی را برخاسته از ذات غارتگر سلطه طلبان خواندند و افزودند: برخی با گوشه و كنایه می گویند دنیا را در مقابل نظام قرار ندهید اما این، سخنی از سر نیاندیشیدن است چرا كه مطرح شدن داعیه حكومت دینی و مردمسالاری دینی، بطور طبیعی، فرعونهای جهانی را به مقابله با این نظام و این ملت برانگیخته است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان مجلس را ركن اساسی نظام برشمردند و به تشریح دو خصوصیت لازم مجلس شورای اسلامی یعنی زنده بودن و سالم بودن پرداختند.

ایشان افزودند: مجلس راكد و خمود با خروجیهای نامناسب، مجلسی ناقص است و نمایندگان منتخب ملت باید با تحقق شاخصهای یك مجلس زنده، «نشاط و تحرك دستگاه قانونگذاری» را عینیت دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای عمل به وظایف اساسی مجلس یعنی تدوین قوانین خوب و نظارت صحیح را نشانه های بارز زنده بودن مجلس دانستند و افزودند: نمایندگان مجلس نهم با توجه به «شاخص های یك قانون خوب» و «معیارهای نظارت صحیح»، به وظایف خود عمل كنند.

ایشان در همین زمینه، نظارتهای ناشی از نیتهای نادرست، نظارتهای جانبدارانه و ضدجانبدارانه و نیز نظارتهایی را كه عمق یابی نمی كند، از جمله نظارتهای نادرست دانستند و افزودند: اینگونه كارها، نشان خواهد داد مجلس به معنای حقیقی كلمه، زنده نیست.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور مفید و فعال در صحن علنی مجلس و كمیسیونها را از دیگر نشانه های زنده بودن مجلس برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور نامرتب و غیرمفید در جلسات و كمیسیونها از جمله گرفتاریهایی است كه مجلس نهم، سعی كند آن را واقعاً برطرف نماید.

حضرت آیت الله خامنه ای حضور فعال در فضای سیاسی كشور و منطقه و جهان را از دیگر ضروریات یك مجلس زنده و پرنشاط برشمردند و افزودند: مجلس صحنه نمایانی از «انقلاب، افكار عمومی و سیاستهای كلان» كشور است و باید در حوادث و مسائل داخلی و خارجی، مواضع مشخصی داشته باشد.

رهبر انقلاب با اشاره به حوادث و تحولات عمیق و پرشتاب منطقه افزودند: امروز در منطقه غوغایی است و در این منطقه مهم كه قلب دنیا به شمار می رود، اوضاع عجیبی حاكم شده است.

ایشان خاطرنشان كردند: اگر نمایندگان مجلس درباره حوادث منطقه، در وقت مناسب، مواضع مناسبی بگیرند، حتماً در افكار عمومی ملتهای منطقه و كشورهای مؤثر در تحولات منطقه، تأثیرگذار خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای، در ادامه سخنانشان به تشریح دومین وی‍ژگی ضروری مجلس یعنی سالم بودن پرداختند.

ایشان، برخورداری مجلس و فردفرد نمایندگان مردم را از سلامت «سیاسی، اخلاقی و مالی» كاملاً ضروری برشمردند و افزودند: اگر گرایشی ولی كوچك در منافات با برخی اصول انقلاب در مجلس شكل بگیرد این نشانه عدم سلامت سیاسی مجلس است.

رهبر انقلاب بی توجهی به دغدغه ضروری احساس وظیفه، بی مبالاتی درباره مسائل مالی را از دیگر نشانه های ناسالم بودن مجلس خواندند و افزودند: هیأت رئیسه و نمایندگان تلاش كنند مجلس نهم در زمینه كاهش هزینه های بیهوده، الگو شود.

ایشان خاطرنشان كردند: البته در میان نمایندگان مجلس كسانی كه در این زمینه ها بخوبی احتیاط و مراقبت می كنند كم نیستند و این واقعیت مهم و تحسین برانگیز، نیازمند شكرگذاری است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأكید چند سال قبل ایشان در زمینه خودنظارتی مجلس افزودند: البته در این مورد، قانونی هم تصویب شده و لازم است نمایندگان با خود نظارتی و مراقبت دائم از خود و دیگر نمایندگان، از سلامت مجلس صیانت كنند.

پرهیز از تعرض به آبروی دیگران از دیگر مسائلی بود كه رهبر انقلاب اسلامی آن را از نشانه های مهم سلامت مجلس خواندند.

ایشان به منتخبان ملت خاطرنشان كردند: متوجه باشید كه شما از پشت بلندگویی ملی حرف می زنید و لازم است از تعرض به آبروی دیگران، بیان اتهاماتی كه ثابت نشده است و طرح مسائل خصوصی افراد بشدت پرهیز كنید.

هیاهو و جنجال برخی نمایندگان هنگام حرف زدن دیگر نمایندگان و یا مسئولان دولتی، ‌انتقاد صریحی بود كه حضرت آیت الله خامنه ای بیان كردند.

رهبر انقلاب تأكید كردند: مجلس جای گفتگوی حكیمانه و خردمندانه است و این مسئله با هیاهو هنگام حرف زدن دیگران كاملاً منافات دارد و این عادت بسیار بد و حیرت انگیز باید در مجلس شورای اسلامی ریشه كن شود.

حضرت آیت الله خامنه ای استقلال مجلس را مسئله ای بسیار مهم و از نشانه های سلامت نهاد قانونگذاری دانستند و خاطرنشان كردند: در همه دولتهای گذشته و همه دوره های مجلس این تذكر داده شده است كه نباید به اسم استقلال مجلس، درباره هر مسئله ای به دولت معترض شد، مجلس اگر نظر مخالفی دارد می تواند با پرهیز از اینگونه برخوردهای غیرمفید، در آن زمینه، قانون بگذارند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین اتحاد و همدلی را، مسئله و ضرورت مهم روز خواندند و افزودند: معنای این مسئله همسان بودن فكرها نیست و كسی از بیان اختلاف نظرها، ابایی ندارد اما باید كاملاً مشخص باشد كه در عین اختلاف نظر و سلیقه، دستهای مسئولان در دست یكدیگر است و همه با هم در مسیر اعتلای كشور و تحقق اهداف انقلاب،‌ به پیش می روند.

رهبر انقلاب اسلامی دوئیت و تفرقه را نشانه ضعف خواندند و افزودند: در زمینه اختلاف نظرها نیز مراجع حل اختلاف مشخصند و مراجعه به قانون یا نظر شورای نگهبان، تكلیف همگان را مشخص می كند و در هر حال باید اتحاد و همدلی مسئولان بروز بیاید.

ایشان در همین زمینه افزودند: البته همه دو سه طرف موجود از مذمت اختلاف سخن می گویند اما در عمل نمونه های اختلاف، گاه دیده می شود كه همه مسئولان و دستگاهها در درون خود و در ارتباط با یكدیگر باید اتحاد و همدلی را حفظ و تقویت كنند.

ایشان همچنین با تشكر از سخنان خوب و مفید آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزودند: امید واثق وجود دارد كه مجلس با استقلال، آزاد فكری، رعایت مصالح كشور، احساس شجاعت در مقابل دشمن و امید به آینده، فعالیتهای خود را برنامه ریزی و پیگیری كند.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، آینده روشن ملت و نظام را، حقیقتی بشارت داده شده خواندند و با تجلیل از ایمان ملت و جوانان خوب كشور افزودند: به یاری پروردگار محور حركت عمومی كشور، تفكر و جهت گیری دینی و اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای ابراز امیدواری كردند: به اذن الهی در این دهه كه دهه پیشرفت و عدالت است ایران به پیشرفت محسوسی دست یابد و در پایان دوره میزان چشمگیری از عدالت در كشور محقق شود.

در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، آقای دكتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادوار مختلف قانونگذاری در ایران، دوران قانونگذاری بعد از انقلاب اسلامی را شكوفاترین دوران پارلمانی كشور برشمرد و افزود: در این دوره با تصویب میزان قابل توجهی از قوانین و اتكاء به جنبه ی آزادی و مبانی دینی، حركت رو به جلوی كشور رقم خورده است.

وی همچنین بر ضرورت تدوین نقشه راه مناسب برای تأمین منافع ملی و زمینه سازی برای آرامش پویا در كشور تأكید و رصد دائمی حوادث كشور و دفاع از حقوق ملی را از وظایف مجلس شورای اسلامی توصیف كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان گزارشی از تركیب كمی و كیفی منتخبان این دوره مجلس شورای اسلامی، پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی و شجاعت در دفاع از حقوق ملت را از ویژگی های بارز نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست.

سیام**7378**





:: برچسب‌ها: به من , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: