تفاهم نامه همكاری بین سازمان ملی استاندارد و سازمان اموال تملیكی به امضا رسید
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر اساس تفاهم نامه همكاری كه عصر چهارشنبه به امضای 'نظام الدین برزگری' و 'اردشیر محمدی' رسید، سازمان ملی استاندارد متعهد شده است فهرست استانداردهای ملی تدوین شده در خصوص كالاهای مشمول اجرای استاندارد را ارائه كند.

ارائه فهرست شركت های بازرسی تایید صلاحیت شده در سازمان، همكاری ادارات كل استانی در سطح كشور با ادارات كل سازمان اموال تملیكی و تایید گواهی ارزیابی صادر شده برای كالاهای در تملك سازمان اموال تملیكی از سوی شركت های بازرسی تایید صلاحیت شده توسط ادارات كل محل نگهداری استان های محل نگهداری كالا از دیگر تعهدات سازمان ملی استاندارد در این تفاهم نامه قید شده است.

همچنین بهره گیری از ظرفیت های شركت های بازرسی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد جهت نمونه برداری، ارسال به آزمایشگاه همكار استاندارد، صدور گواهی ارزیابی انطباق در چهار چوب استانداردهای مرتبط و ارائه لیست كالاهای تملیكی در استانها به سازمان استاندارد هر استان از تعهدات سازمان اموال تملیكی است.

یادآور می شود؛ مدت اعتبار این تفاهم نامه سه سال است كه در پایان برای دوره های بعد و با توافق طرفین قابل تمدید است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: بر اساس قانون ارتقای كیفیت خودرو و كالاهای صنعتی، تعداد كالاهای مشمول استاندارد اجباری از 630 قلم به بیش از پنج هزار قلم افزایش یافته است.

نظام الدین برزگری ادامه داد: با توجه به این میزان افزایش تعداد اقلام مشمول استاندارد اجباری، برخی از كالاهایی كه از نظر قوانین و مقررات متروكه شده و یا مرجوع می شود، برابر مقررات در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی قرار می گیرد.

وی افزود: اگر كالاهایی كه در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی قرار می گیرد، اقلامی وجود داشته باشد كه باید با معیارهای بهداشت، ایمنی و یا سایر مقررات استاندارد منطبق باشد، بعد از اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد این اموال به فروش برسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان كرد: با تفاهم نامه ای كه امروز به امضای روسای سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی رسید، كالاهایی كه در اختیار سازمان اموال تملیكی قرار می گیرد، از نظر مقررات ایمنی، سلامت و بهداشتی باید تائیدیه سازمان استاندارد را اخذ كند و سپس به فروش برساند.

اقتصام**2021**1594





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: