بیشترین اسناد اختلاس از شركت بیمه ایران به شبكه ای بودن اقدامات مربوط می شود
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ذبیحی نژاد امروز شنبه درهفتمین جلسه محاكمه متهمان پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران در بخش كاركنان استانداری تهران در دفاع از كیفر خواست صادر شده علیه ' ی . د '‌ یكی از متهان این پرونده افزود:شبكه ای بودن باند اختلاس از شركت بیمه ایران را انكار نكنید و منكر اصل موضوع نشوید زیرا پذیرفته بودن شبكه ای بودن این باند به نفع موكل شما است.

وی افزود:با توجه به اقرار متهم در رابطه با اتهام تصدی بیش از یك شغل دولتی از سوی آقای '‌ی . د'‌ مبنی بر عضویت در هیات مدیره شركت سرمایه گذاری بیمه ایران (‌سبا)،این اتهام محرز است.

نماینده دادستان تهران همچنین در رابطه با اتهام پول شویی متهم گفت:‌ طبق اقاریر متهم وی اقدام به اخذ مبلغ 200 میلیون تومان از معدن داران كرده است.

ذبیح نژاد ادامه داد: منشا این مبالغ به این صورت بوده است كه از معدن داران، برخلاف مقررات و مازاد بر تعرفه قانونی ، وجوهی اخذ شده است و معدن داران این وجوه را از محل چك های شخصی خود دادند.

وی یاد آور شد: در گروه معادن استانداری آقای '‌خ ' برخی از چك های اخذ شده از معدن داران را به حساب شخصی خود و بستگانش كارسازی كرده و سپس این چك ها تبدیل به چك های مسافرتی شده است و از این مبلغ 200 میلیون تومان به آقای ' ی . د ' رسیده است.

نماینده دادستان تهران گفت:‌ این كه افراد پولهای نامشروع یا كثیف را با قصد تطهیر آن تبدیل كنند ، به جز پولشویی مورد دیگری نمی تواند باشد.

ذبیحی نژاد همچنین در رابطه با اختلاس 5 میلیاردی ریالی از وجوه ماخوذه از تعاونی انبارداران فجر شهرستان ری گفت: تعاونی انبارداران چكی به آقای '‌ی . د' دادند كه به دلیل نقص امضا قابل وصول نبود اما بعد از آن از طریق 16 فقره از چك های عوارض ساخت و ساز ، با دستور آقای ' ی . د '‌ ،آقای '‌ ج . الف ' اقدام به وصول چك ها كرده است.

نماینده دادستان تهران همچنین درباره اتهام شبكه ای بودن اقدامات آقای ' ی . د '‌ گفت:‌ از نخستین جلسه دادرسی وكلای متهمان اصرار داشتند موضوع را از شبكه ای بودن خارج كنند در حالی كه واژه'تشكیل' در قانون یك واژه عام است و هر گونه مساعدت و همكاری را در بر می گیرد و این واژه تنها شامل رهبران شبكه نیست و بلكه همه اعضا را شامل می شود.

ذبیحی نژاد با بیان اینكه با تمسك به صورت قضیه نمی توان به شبكه ای بودن اقدامات پی برد گفت: شبكه ای بودن این اقدامات باید در پرونده و اسناد و مدارك موجود در آن جستجو شود.

نماینده دادستان تهران افزود:شبكه ای بودن اقدامات را باید در واگذاری امتیاز معدن شن و ماسه به آقای '‌ ج . الف'‌ با همكاری ' ی . د'‌ ، انتصاب آقای ' ح . ن ' به ریاست شعبه بیمه ایران در كرج با همكاری آقای '‌ ك . م '‌ و عضویت آقای ' ی . د ' در هیات مدیره شركت سرمایه گذاری بیمه ایران با همكاری ' ج. الف ' جستجو كرد.

همچنین 'ع.ب' كه روز شنبه به عنوان مطلع در شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران فراخوانده شده است، در خصوص اتهام 'ی.د' در عضویت هیات مدیره شركت سبا، گفت:صادر كنندگان احكام حلقه مفقوده این پرونده هستند.

'ع.ب'از مدیران شركت سرمایه گذاری بیمه ایران در توضیح فرآیند چگونگی عضویت متهم ردیف اول در بخش دوم پرونده اختلاس شركت بیمه ایران، استانداری و بانك ها توضیح داد:به دنبال صدور صورت جلسه مجمع شركت سرمایه گذاری بیمه ایران متهم 'ج.ا' با تماس تلفنی خواست كه نفر پنجم تغییر یابد.

وی با بیان اینكه تا آن زمان ارتباطی با آقای 'ی.د' نداشته است،‌ ادامه داد: با آقای 'س' رییس مجمع عمومی شركت سرمایه گذاری بیمه ایران تماس گرفتم، وی هم تایید كرد كه 'ی.د' جایگزین نفر پنجم صورت جلسه شود.

قاضی مدیر خراسانی از وی در خصوص نقش 'ج.ا' در شركت بیمه ایران پرسید و 'ع.ب' پاسخ داد این سوال را باید از كسانی پرسید كه تصمیم گیرنده بودند.

وی همچنین در پاسخ به سوال قاضی مدیر خراسانی مبنی بر اینكه صورت جلسه عوض شد یا شورا تشكیل جلسه داد؟ گفت: اساسا جلسه ای در كار نبود و كارها به صورت دست گردان انجام می شد. شركت ما كاغذی بود و محل خاصی برای فعالیت ها وجود نداشت.

اجتمام**9140**7029* 1429 ** 1788





:: برچسب‌ها: نشان , واشنگتن , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: