مدیرهنرستانی در تركیه كه نخبه محجبه را ازدریافت جایزه محروم كرده بود بركنارشد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز شنبه ایرنا، مردم شهر آدانا در جنوب تركیه به دعوت نهادهای مدنی با تجمع در مقابل استانداری این شهر در حمایت از 'طوبی دمیر' نخبه محجبه ای كه به خاطر رعایت حجاب از گرفتن جایزه محروم شده بود ، تظاهرات كردند.

معترضان خواهان بركناری مدیر هنرستان شدند كه گفته بود ، اگر این دانش آموز نخبه حجاب خود به كنار بگذارد ، می تواند جایزه خود را دریافت كند.

در پی این تظاهرات ،استاندار آدانا اعلام كرد كه مدیر هنرستان یاد شده از كار بركنار شده و تحقیقات در مورد پرونده وی آغاز شده است.

'طوبی دمیر' دانش آموز فارغ التحصیل هنرستان 'سابانجی' در شهر آدانا واقع در جنوب تركیه در مراسم اعطای جوایز دانش آموزان نخبه به دلیل حجاب اسلامی از دریافت جایزه محروم شد و گریان محل جشن فارغ التحصیلی را ترك كرد.

به اعتقاد بسیاری از كارشناسان، مورد یاد شده و بسیاری از موارد مشابه آن نشان می دهد به رغم بسیاری از تلاش ها و اقدامات، هنوز مشكلات زنان محجبه در تركیه به قوت خود باقی است. ورود دانش آموزان به دبستان ها و دبیرستان های تركیه با حجاب اسلامی ممنوع است ،كارمندان زن شاغل در بخش دولتی نیز حق استفاده از حجاب اسلامی را ندارند.

خاورم ** 2010** 230 **1446





:: برچسب‌ها: زن , پاییز , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: