تركیه مصمم به استفاده از انرژی هسته ای برای تامین نیازهای خود است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، كیلسی روز سه شنبه در نشست یك روزه ' اتم اكسپو 2012 ' در مسكو خاطر نشان كرد: در شرایطی كه استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز مانند تامین نیروی برق در جهان رو به افزایش است، آنكارا به اجرای طرح های هسته ای توجه خاصی دارد.

وی گفت: تركیه از بازارهای انرژی دارای رشد سریع در عرصه جهانی محسوب می شود و نیاز به انرژی در این كشور روند رو به رشدی دارد.

معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی تركیه تاكید كرد كه كشورش باید حداقل 10 درصد انرژی مصرفی خود را از انرژی هسته ای تولید كند.

وی همچنین خاطرنشان كرد: انرژی هسته ای برای تركیه اهمیت حیاتی دارد و توسعه تاسیسات هسته ای در اولویت سیاست های انرژی دولت این كشور قرار دارد.

كیلسی از طرح احداث نیروگاه هسته ای تركیه با مشاركت روسیه به عنوان گام مهمی در راستای استفاده از این نوع انرژی برای رفع نیازهای كشورش یاد كرد و افزود: مسكو و آنكارا عزم جدی برای توسعه همكاری های دوجانبه در زمینه انرژی دارند.

روسیه بر اساس قرارداد 20 میلیارد دلاری با تركیه نخستین نیروگاه هسته ای این كشور را می سازد.

همایش یك روزه 'اتم اكسپو 2012' با شركت مقام های كشورهای مختلف و با هدف بررسی جایگاه استفاه از انرژی هسته ای در جهان امروز ( سه شنبه ) در مسكو برگزار شد.

اروپام/2242**518**‌1506





:: برچسب‌ها: نشان , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: