15 روز تا شروع دور دوم سفرهای تابستانی
نوشته شده توسط : hgu33

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاكی است مرحله نخست طرح تابستانی سفر امسال از 31 خرداد آغاز و تا 30 تیرماه ادامه داشت كه آمار بیش از 43 میلیون جابه جایی را در سطح جاده ها برجای گذاشت .

انتظار این است كه مرحله دوم سفرهای تابستانی از 29 مرداد ماه و اواخر ماه رمضان آغاز و تا دوم مهر تداوم یابد.

سهم حمل ونقل عمومی از جابه جایی های مرحله اول به وسیله اتوبوس ها 54 درصد ، مینی بوس 33 و سواری ها 13 درصد اعلام شد .

برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد (كنكور) در تیرماه ،بسیاری از خانواده ها را ملزم ساخت پس از این دوران برای سفر برنامه ریزی كنند و یا شهریورماه كه تا حدودی از میزان گرمای هوا كاسته می شود برگزینند .

آمارهای منتشر شده حاكی است ، استان های مازندران ، البرز و فارس بیشترین مقصد سفرهای دور اول در تیرماه بودند و از سوی دیگر استان های سیستان وبلوچستان ، یزد و ایلام كمترین مسافران تابستانی را داشتند .

سهم حمل ونقل ریلی و هوایی در دوره مذكور یك میلیون جابه جایی ذكر شده است .

ارزیابی ها نشان می دهد كه امسال به میزان شش درصد حمل ونقل جاده ای افزایش یابد.

از سوی دیگر تازه ترین آمارها نشان می دهد كه از شروع تیرماه تا هفته نخست مرداد ماه بالغ بر 63 میلیون و 522 هزار نفر از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در سطح كشور جابه‌جا شدند كه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 5. 4 درصد رشد داشت.

بررسی ها نشان داد در دوره مذكور به طور متوسط روزانه یك میلیون و 672 هزار نفر در مسیرهای مختلف جابه‌جا شدند.

از سوی دیگر در این آمار 34 میلیون و 425 هزار نفر از مسافران از اتوبوس برای رسیدن به مقاصد خود بهره گرفته اند ، 20 میلیون و 949 هزار نفر از مینی‌بوس استفاده كردند و هشت میلیون و 177 هزار نفر توسط ناوگان سواری كرایه جابه‌جا شدند.

طی دوره 38 روزه جابه جایی سفرهای تابستانی ،استان تهران رتبه نخست را با رقم 14 میلیون و 293 هزار نفر كسب كرد ، در حالی كه استان كهگیلویه و بویراحمد با 367 هزار جابه جایی از كمترین سهم در این ارتباط برخوردار شد .

علاوه براین در دوره این گزارش چهار میلیون و 187 هزار سرویس از سوی ناوگان عمومی جاده ای اقدام به جابه جایی هموطنان كردند كه در مقایسه با مدت مشابه در سال 1390 رشدی به میزان 3. 7 درصد را ثبت كرد .

سوابق خبری در ارتباط با رویداد هایی كه اقبال عمومی را به دنبال داشته ،حاكی از عدم پیش بینی های به موقع دستگاه های اجرایی داشته و اكنون كه دو هفته تا پایان مرداد ماه و ماه مبارك رمضان باقی است ، انتظار می رود دستگاه های ذیربط كه در این ارتباط مسئولیت دارند با پشتكار و برنامه ریزی لازم امور مربوطه را ساماندهی كنند .

همكاری و همپوشانی مسئولان و روسای اصناف و تشكل‌های حمل و نقلی نقش مهمی در انجام سفرهای ایمن و توام با ارامش را می تواند برای هموطنان به دنبال داشته باشد .

سفرهای جاده ای نیازمند همكاری گسترده دستگاه های مختلف از راهداران پرتلاش ، پلیس راه سخت كوش ، امدادگران و كادر درمانی ایثارگر گرفته تا پیش بین های هواشناسی است كه بدون چشمداشت اقدام به رصد دقیق ماهواره ها می كنند تا زمینه سفرهای ایمنی را فراهم سازند .

آگاه باشیم كه فرصت پیش روی به سرعت سپری می شود و انتظار این است كه در پایان سفرهای تابستانی ،تلاش همه دستگاه ها موجب رضایت خاطر پروردگار و هموطنان كم توقع باشد .

اقتصام ** 1559**1319





:: برچسب‌ها: پارک , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: