وزارت امور خارجه پیگیر وضعیت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'كاظم جلالی' نماینده مردم شاهرود در حاشیه جلسه علنی روز یكشنبه مجلس درجمع خبرنگاران درمورد آخرین اقدامات انجام شده برای زایران ربوده شده ایرانی در سوریه افزود: این زائران از طریق كاروان های رسمی ایران وارد سوریه نشده اند بلكه به شكل غیررسمی و انفرادی به این كشور سفر كرده اند.

وی با توجه به شرایط فعلی اوضاع سوریه به ایرانیان توصیه كرد كه به این كشور سفر نكنند و اگر قصد سفر دارند حتما از طریق كاروان های رسمی جمهوری اسلامی ایران اقدام كنند.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح كرد: 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه در تماس های تلفنی كه با مقامات سوری داشت، تلاش های گسترده ای را برای بازگرداندن ایرانیان ربوده شده در دمشق انجام داده است.

جلالی تاكید كرد: اعزام هوایی زائران به كشور سوریه وجود دارد و پروازی برای سفر به سوریه تاكنون لغو نشده است.

48 زائر ایرانی روز گذشته در مسیر فرودگاه به محل اقامتگاه خود در اطراف حرم حضرت زینب (س) در دمشق از سوی افراد و گروه های مسلح ربوده شدند.

** استعفای كوفی عنان با خوشحالی غرب همراه شد

نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی همچنین درمورد استعفای كوفی عنان نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل متحد در امور سوریه اظهار داشت: غرب از این كه كوفی عنان راهكاری را برای اجرای خروج از وضعیت فعلی سوریه ارایه كرده بود، اظهار نارضایتی می كرد و از سوی دیگر استعفای كوفی عنان با خوشحالی غرب همراه شد.

جلالی یادآور شد: راهكاری كه كوفی عنان برای وضعیت فعلی سوریه ارایه كرده بود با استقبال بسیاری از كشورها مواجه شد.

وی ادامه داد: این در حالی است كه غرب از ابتدا به دنبال براندازی و به نوعی تغییر در رژیم سوریه است و همچنان برای تغییر حكومت در این كشور از هیچ تلاشی فروگذاری نمی كند.

**ایران به رغم تحریم ها به فعالیت های خود ادامه داده است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در مورد اعمال تحریم های آمریكا علیه ایران گفت: تحریم های متعددی كه آمریكا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به طرق مختلف اعمال كرده است تاكنون موفق نبوده است.

جلالی ادامه داد: بارها تحریم های متعددی از سوی غرب علیه ایران اعمال شده است و با توجه به این كه این تحریم ها اثرگذار نبوده است، این كشور با خشم و عصبانیت بیشتری تحریم های دیگری را بر ایران اعمال می كند.

وی خاطرنشان كرد: اقدامات و فشارهایی كه غرب علیه ایران اعمال می كند هیچ گاه به نفع آمریكا نیست چرا كه ایران همواره توانسته در اثر این فشارها به فعالیت های خود ادامه دهد.

**مركز پژوهش های مجلس گروهی را درزمینه اقتصاد مقاومتی تشكیل داده است

رییس مركز پژوهش های مجلس همچنین درمورد اقدامات مركز پژوهش های مجلس درزمینه اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان كرد: این مركز پژوهشی تیمی را درخصوص اقتصاد مقاومتی تشكیل داده است و قرار است با بحث و بررسی در زمینه های متفاوت اقداماتی را انجام دهد.

جلالی یادآور شد: در حال حاضر این مركز برای ارایه تسهیلات به بخش صنعت داخلی اقداماتی را در قالب تدوین طرحی انجام داده است.

رییس مركز پژوهش های مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درزمینه اقدامات این مركز درخصوص طرح خانه های خالی، گفت: برخی از نمایندگان مجلس پیشنهادهایی را در این راستا مطرح كردند و قرار است این پیشنهادها به مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

جلالی یادآور شد: این مركز پس از بررسی بر روی این پیشنهادها نظر نهایی خود را اعلام می كند.

** لاریجانی، ابوترابی فرد و باهنر از اعضای فراكسیون رهروان ولایت هستند

رییس فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی همچنین درمورد اظهارات روز گذشته 'محمدرضا باهنر' مبنی بر این كه 'علی لاریجانی'و 'محمد حسن ابوترابی فرد' از اعضای فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیستند، اظهار داشت: آقایان لاریجانی، ابوترابی فرد و باهنر از اعضای این فراكسیون مجلس نهم هستند.

جلالی یادآور شد: قرار بود آنها در این فراكسیون هیچ مسوولیتی را برعهده نگیرند تا دیگر نمایندگان بتواند در هیات رییسه فراكسیون رهروان ولایت حضور یابند.

سیام/9250**9132**1336





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: