انتخابات در نظام جمهوری اسلامی در كمال صحت و دقت برگزار شده است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'عباسعلی كدخدایی' روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اصلاح قانون انتخابات بیان كرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: لازم است قانون انتخابات و نظام انتخاباتی در همه موارد اصلاح شود و نگاه خاصی به این موضوع وجود ندارد.

كدخدایی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تمدید احكام اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، موارد ده گانه ای را ابلاغ كرده اند كه سیاست های كلی نسبت به آن تنظیم شود.

وی ادامه داد: یكی از این موارد ده گانه، قانون جامع انتخابات است كه برای ارتقای نظام انتخاباتی و بهبود روش های انتخاباتی است؛ بنابراین ما نیز موضوع را در این جهت در نظر می گیریم تا قانون جامع انتخابات تنظیم شود و به رشد و ارتقای نظام انتخاباتی كمك كند.

** اصلاح هر قانونی به معنای وقوع تخلف در گذشته نیست

یكی از خبرنگاران پرسید: با توجه به این كه شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات را مطرح كرده است برخی مدعی اند با این اقدام شبهه تخلفات انتخاباتی افزایش می یابد.

كدخدایی نیز پاسخ داد: آیا هرگاه قانونی همچون قانون مجازات اسلامی یا دادرسی كیفری كه درگذشته تصویب شده اند، اصلاح شوند به معنی این است كه تخلفی انجام شده است؟

وی افزود: این ها تجربه بشری است كه نیازمند ارتقای بیشتر است.

سخنگوی شورای نگهبان توضیح داد: زمانی كه مجلس یا هر نهاد قانونگذاری، قانونی را اصلاح می كند به منزله تخلف در گذشته نبوده و نیست.

كدخدایی با بیان این كه قانون انتخابات می بایست برای كارایی بهتر اصلاح شود، تاكید كرد كه این اقدام بدان معنا نیست كه در گذشته تخلفی صورت گرفته است. اینها همه گمانه زنی هایی است كه مبنایی ندارد.

** نظارت و اجرای انتخابات باید از یكدیگر جدا باشد

در ادامه این نشست خبری از سخنگوی شورای نگهبان سوال شد: اگر مسوولیت اجرای انتخابات از دولت سلب و به طور مثال به شورای نگهبان واگذار شود آیا بدنه این شورا آمادگی اجرای برگزاری انتخابات را دارد؟

كدخدایی پاسخ داد: ما چنین ادعایی نداریم و آرزوی آن را نیز نداشته ایم. به نظر می رسد نظارت و اجرای انتخابات از یكدیگر جدا باشد، بهتر است.

ادامه دارد ....

سیام**9012**9132**1336





:: برچسب‌ها: هاوایی , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: