نجیب میقاتی: خطر تجزیه بزرگترین تهدید فراروی لبنان است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت، 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان روز جمعه طی مراسمی در بیروت با حمایت از تلاش 'میشل سلیمان' رییس جمهور در تحقق اصل استراتژی دفاعی با هدف رفع تهدیدهای خارجی و داخلی لبنان، همه جریانهای سیاسی این كشور را به تبیین استراتژی دفاعی با تمام مضامین كلی و فراگیر آن، فرا خواند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود برخی تشنج ها و هیاهوی سیاسی در لبنان گفت: همه ما ناچار به ایجاد گفتگو و تفاهم برای كاهش اختلافات وحل آنها هستیم و بهتر این بود كه اراده ها را برای كاهش دادن سطح تشنج های سیاسی و هموار كردن مسیر نیروهای امنیتی و مسئولان در انجام دادن مسئولیت ها و وظایف تقویت می كردیم.

نخست وزیر لبنان با اشاره به سیاست خارجی دولت در قبال روند تحولات خارجی اظهار كرد: ما انتقادهای زیادی را راجع به اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای محیط پیرامون و در قبال روند تحولات سوریه شنیده ایم و این تنها گزینه درست برای دور نگه داشتن لبنان از درگیریهای منطقه ای است و حفظ وطن و عبور از مراحل سخت و دشوار است.

میقاتی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأكید بر حفظ اصل وطن دوستی، خواستار ایجاد تفاهم و گفتگو با هدف منع گسترش تهدیدها و رفع آنها شد.

نخست وزیر لبنان با اشاره به اهمیت جایگاه لبنان از دیدگاه بین المللی تصریح كرد: این موقعیت یك سرمایه برای لبنان به شمار می آید و ما با تمام جدیت و توان برای حفظ موقعیت بین المللی لبنان تلاش می كنیم و من شخصا برای حفظ این موقعیت در داخل و خارج لبنان تلاش می كنم.

میقاتی گفت: آنچه به كشور ما ویژگی خاصی بخشیده، وجود مؤسسه ها و جمعیت های غیردولتی و حضور قوی و فعال آنها در كنار بخش های دولتی همزمان با مراعات اجرای اصل آزادی های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی است.

خاورم*2023**1030**1565





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: