نماینده‌ ولی فقیه در امور حج خواستار رفع مشكلات زائران در عراق شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام والمسلمین 'سید علی قاضی عسكر'در این دیدار ضمن خوشامد گویی به هیات عراقی اظهار داشت: ظرفیت های موجود در حوزه مسائل زیارتی دو كشور بسیار گسترده است و در شرایط كنونی باید از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده كرد.

وی تصریح كرد:برای افزایش تعداد زائران ایرانی در عراق باید اقدامات گسترده تری صورت بگیرد و مشكلات این حوزه توسط كارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود.

سرپرست حجاج ایرانی افزایش تعداد زائران در عتبات را منوط به اجرایی شدن توافقات و برنامه های قبلی دانست و اظهار داشت:اتصال خط آهن ایران به بصره ، تردد آزاد اتوبوس ها برای انتقال زائران ایرانی و عراقی میان دو كشور، تامین تسهیلات بیشتر برای ساخت هتل ها در عتبات عراق و همچنین ساماندهی زائران عراقی كه به ایران می آیند از جمله طرح های مورد توافق دو كشور در سال های اخیر است.

حجت الاسلام قاضی عسگر بار دیگر بر گسترش همكاری های دو جانبه در حوزه مسائل زیارتی تاكید كرد و افزود: گسترش همكاری در حوزه مسائل زیارتی سبب افزایش همكاری های دو كشور در حوزه های دیگر می شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد كه تجربیات خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.

وی اظهار داشت: امید است مشكلات عراق برطرف شود و عراقی قدرتمند در منطقه شكل گیرد.

در این دیدار وزیر جهانگردی و رئیس كمیته عالی گردشگری مذهبی عراق نیز بر گسترش همكاری های فرهنگی و سیاحتی دو كشور تاكید كرد و اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه جدید امید است تسهیلات لازم برای افزایش تعداد زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شود .

'لواء سمیسم' هم چنین تقویت كمیته مشترك جهت تسهیل امور زائران دو كشور را خواستار شد.

اجتمام*1429*1580





:: برچسب‌ها: گل , ایتالیا , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: