رسانه ها از تیترهای گزینشی خوداری كنند/هدف حفظ نظام تك نرخی ارزی است
نوشته شده توسط : hgu33

'سید شمس الدین حسینی' روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترك تیم اقتصادی دولت در كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر نگار سیاسی ایرنا افزود: متاسفانه این رسانه ها مصاحبه هایی كه در طی دو الی سه ماه پیش در یك فضای دیگر در خصوص ارز انجام گرفته بود را اكنون استفاده می كنند و شائبه ایجاد می كنند.

وی با اشاره به این كه این قبیل اقدامات بدور از رسالت حرفه ای رسانه هاست از آنان خواست با یك تدبیر درست از این پراكنده گویی ها در خصوص مسایل ارزی جلوگیری شود.

وی در ادامه اظهار داشت:یك سری اصلاحات درسیستم ارز از جمله تك نرخی بودن ارز در كارگروه مشترك با دولت و وزرا و نمایندگان بخش خصوصی در حال بررسی است ، بنابراین رسانه ها باید قبل از نهایی شدن و پختگی طرح ها از انعكاس آن پرهیز كنند.

***دولت و مجلس به دنبال ارایه طرح فراگیر تك نرخی ارز هستند

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه عنوان كرد: دولت و سایر دستگاها به دنبال این هستند كه سیستم ارزی كشور باید به سمت تك نرخی بودن ارز پیش برود. منتها این اقدام نیاز به یك برنامه ریزی دارد.

وی با تاكید بر این كه ما همچنان به دنبال حفظ نظام تك نرخی هستیم ولی از آن فاصله داریم گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به برنامه ریزی همه جانبه و درنظر گرفتن همه جوانب است لذا در حال حاضر نه وزرات اقتصاد طرح مستقلی دارد و نه كمیسیون های مجلس ،بنابراین هم دولت و هم مجلس و هم سایر بخش ها در حال بررسی وجمع بندی برای ارایه یك طرح فراگیر هستند.

***فشارهای خارجی مدیریت می شود

حسینی در ادامه این گفت و گو در خصوص نشست غیر علنی مجلس با وزرای اقتصاد، صنعت ،معدن و تجارت و كشاورزی طی روزهای اخیر گفت:در این نشست علاوه بر تنظیم وضعیت اقتصاد بازار به تشریك مسابل دولت و مجلس در باره این كه چگونه اقتصاد كشور و حوزه های مختلف مثل نفت ،بورس، صنعت و سیستم بانكی با تعامل بیشتر باتوجه به فشارهایی كه از خارج وارد می شود مدیریت گردد بحث و بررسی شد.

وی خاطر نشان كرد كه احتمال دارد این نشست ها ادامه داشته باشد.

***تشكیل كار گروه تامین مالی

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پایان در خصوص نشست تلفیقی مشترك كمیسیونهای اصل نود و صنایع و معادن تصریح كرد: در این نشست با توجه به نامگذاری سال و بویژه در شرایطی كه پس از تحریم ها قرار داریم ،به مباحثی در باره اقتصاد مقاومتی پرداخته شد.

وی افزود: تشكیل كارگروه تامین مالی تولید فعالیت اقتصادی و شیوهای متنوع كردن تامین مالی از جمله محورهای مورد بحث در این نشست بود.

حسینی همچنین از سازماندهی های و حمایت های لازم در جهت حمایت از تولید ، سرمایه و كار ملی خبر داد.

سیام/9250 1418





:: برچسب‌ها: گربه , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: