نرخ بیکاری ژاپن به 4.3 درصد رسید
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، گرچه نرخ بیکاری ژاپن طی ماه ژوئن با کاهش روبرو شده ولی شرایط کلی حاکم بر اقتصاد این کشور همچنان نگران کننده است و این کشور هنوز با تاثیرات منفی ناشی از زلزله و سونامی شدید سال گذشته و کاهش تقاضا از سوی بازار اروپا روبرو است .

بر اساس این گزارش ، وزارت امور داخلی ژاپن در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور طی ماه ژوئن با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 4.3 درصد رسیده است . نرخ بیکاری ژاپن در ماه می به بیش از 4.4 درصد رسیده بود . بر این اساس ، کاهش جمعیت ژاپن طی سالهای اخیر به نگرانی مهم دولتمردان این کشور تبدیل شده است .

زلزله و سونامی شدید سال گذشته موجب وقوع فاجعه هسته ای فوکوشیما شد و این بحران زیان و ضرر سنگینی را بر اقتصاد ژاپن وارد کرد . نگرانیهای عمومی نسبت به امنیت نیروگاههای هسته ای موجب شد تا ژاپن بلافاصله پس از وقوع فاجعه هسته ای فوکوشیما فعالیت هر 50 رآکتور هسته ای خود را تعطیل کند و این مساله موجب افزایش چشمگیر هزینه واردات انرژی شد .

ژاپن که به شدت به صادرات وابسته است با افزایش ارزش ین در برابر دلار و یورو روبرو شده و بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز تاثیر منفی زیادی بر صادرات ژاپن داشته است .وزارت بازرگانی ژاپن در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان تولیدات صنعتی این کشور طی ماه ژوئن نسبت به ماه می با افت 0.1 درصدی روبرو شده است.

افت تولیدات صنعتی ژاپن و کاهش شدید اعتماد صنعتی در کره جنوبی موجب شده است تا کارشناسان اقتصادی نسبت به اتخاذ سیاستهای انبساطی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی آسیایی امیدوار تر شوند .تولیدات صنعتی این کشور طی ماه می نیز با افت 3.4 درصدی روبرو شده بود .

تازه ترین آمارهای اقتصادی در ژاپن نیز نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور پس از افزایش 4.7 درصدی در سه ماه نخست 2012 میلادی در سه ماه دوم به کمتر از 1.6 درصد رسیده است . تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز هنوز نگرانیهای زیادی را در بین سرمایه گذاران بین المللی ایجاد کرده است .





:: برچسب‌ها: رقص , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: