اقدامات اركستر ملی مورد تایید فرهیختگان و بزرگان موسیقی است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اركستر ملی ایران شب گذشته(شنبه) در سومین و آخرین شب از اجرای كنسرت 'شب دهم' به خوانندگی علیرضا قربانی و رهبری آرش گوران، در حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هزاران مخاطب مشتاق دیگر در سالن مركز همایش های برج میلاد به صحنه رفت.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اجرای موسیقی سریال 'شب دهم' توسط اركستر ملی افزود: من كارشناس موسیقی نیستم، اما احساس می كنم كه نوآوری هایی در اركستر ملی در حال شكل گیری است و این مدیون شجاعت و شهامت تیم برگزار كنندگان آنها است.

شاه آبادی با اشاره به لزوم هماهنگی میان گروه های مختلف برای اجرای این كنسرت خاطر نشان كرد: همزمانی موسیقی با تصویر به كارگردانی ماهرانه و پیچیده تری نیاز داشت، بویژه آنكه به دلیل حضور یك رهبر جوان به عنوان رهبر میهمان، باید كار با ظرافت بیشتری انجام می شد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد افزود: ویژگی دیگر این كار آن بود كه با حال و هوا و فضای معنوی ماه مبارك رمضان قرابت داشت و نه تنها ذهن مخاطب را از این فضا دور نمی كرد، بلكه با ظرافت های موسیقیایی، باعث نزدیكی بیشتر با حال و هوای روحانی این ماه می شد؛ این نشان می دهد كه می توانیم به موقع موسیقی متعالی داشته باشیم و می توانیم از قابلیت های موسیقی استفاده كنیم و ذهن ها و روح ها را به سمت و سویی سوق دهیم كه از هیجانات كاذب به دور باشد.

شاه آبادی با اشاره به فضای آرام كه در زمان اجرای قطعات مختلف موسیقی 'شب دهم' در میان حضار در سالن وجود داشت یادآور شد: این نشان می دهد كه می توانیم از موسیقی به دور از هیجان های كاذبی كه موسیقی های غیر بومی كشور ایجاد می كنند بهره ببریم و از موسیقی كشور در راستای هنجارهای اجتماع خود استفاده كنیم و حتی در ماه رمضان كه ماه عبادت و بندگی است، جشن رمضان را به زیبایی برگزار كنیم.

وی گفت: این حال و فضا با ماه محرم هم بیگانه نیست و به نظر می رسد حتی می شود در ماه محرم هم چنین برنامه ای را برگزار كرد.

شاه آبادی، همراهی با مردم در مناسبت های مختلف را از دغدغه های متولیان عرصه هنر دانست و گفت: همدلی با شادی ها و سوگواری های مردم بسته به ظرفیت تولید هنری كشور دارد.

وی یادآور شد: در گذشته نیز كارهایی مانند 'خیمه ها و نجواها'، 'سنگ و سبو' و 'گلبانگ سربلندی' در مناسبت های مذهبی صورت گرفت و چنین كارهایی همچنان دستور كار قرار دارد كه به میزان اقبال مردم هم بستگی خواهد داشت و استقبال از كنسرت 'شب دهم' نشان می دهد كه باید به سلیقه مخاطب بیشتر بها داد.

فراهنگ ** 9252 ** 1071





:: برچسب‌ها: پاییز , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: