ثبت نشدن مهریه های بالای 110 سكه به شكل رسمی اعلام نشده است
نوشته شده توسط : hgu33

'پروین هدایتی'روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نشدن مهریه 110 سكه به بالا از سوی رییس ستاد دیه مطرح شده بود.

وی با بیان اینكه این موضوع در حد پیشنهاد و صحبت است و هنوز محدودیت ها رسما اعلام نشده ‌گفت : اصل موضوع این است كه اگر مهریه بالای 110 سكه بود برای زوج زندانی ندارد اما ثبت می شود.

هدایتی تاكید كرد : مهریه حقی است كه در دین به زن داده شده اما برخی مطالبه مهریه را نقطه پایان زندگی می دانند كه این گونه نیست.

وی با اشاره به محدودیت هایی كه پیش از این برای سقف مهریه در نظر گرفته شده بود، گفت: چون مهریه مبانی فقهی دارد قوانین نمی تواند آن را محدود كند و هر قانونی در این زمینه با مخالفت شورای نگهبان روبرو شده است.

هدایتی اضافه كرد: اما زنان ما نیز نباید به مهریه نگاه تجملی داشته باشند و این قوانین در جهت هوشیاری برای آسیب هایی است كه می تواند مهریه بالا به بنیان خانواده وارد كند.

معاون هماهنگی و بین الملل مركز امور زنان ریاست جمهوری در ادامه به دستاوردهای بین المللی این مركز اشاره كرد و گفت: تفاهم نامه ای با كشور تونس به امضا رسیده تا از نقش زنان در جریان بیداری اسلامی در منطقه حمایت شود.

'سوسن صفاوردی' افزود: همچنین هفته های دوستی بین كشورهای اسلامی برگزار می شود و در اكتبر امسال همایش جهانی زن و مشاركت سیاسی با رویكرد تحكیم خانواده با همكاری مركز زنان و خانواده ایران و زنان كشور تونس برگزار می شود.

به گفته وی، همایش خشونت علیه زنان در قالب تفاهم نامه OIC مهرماه امسال برگزار می شود.

اجتمام**9134 ** 1568





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: