هواداران بشار اسد بیش از انتظار هستند
نوشته شده توسط : hgu33

این خبرگزاری افزود: انفجار اخیر در دمشق این امید را در مخالفان سوریه زنده كرد كه دولت بشار اسد به زودی سقوط كند، اما آنچه در عمل رخ داد، بازگشت وی به صحنه سیاسی و حمله متقابل دولت به شورشیان مسلح بود.

بسیاری از فرماندهان ارتش سوریه به دولت وفادارند و ارتباط نزدیكی با بشار اسد دارند.

نتیجه ای هم كه تا كنون به دست آمده، موید همین واقعیت است. نیروهای ارتش توانسته اند محله های اشغال شده در دمشق را باز پس بگیرند. نیروهای دولتی همچنین به مواضع شورشیان در حلب حمله كرده و ابتكار عمل را در دست گرفته اند.

از سوی دیگر، اكنون دولت از كاربرد سلاح های سنگین علیه شورشیان مسلح پرهیز نمی كند و در برخورد با مخالفان در دمشق و حلب از بالگرد نیز استفاده كرده است.

در چنین شرایطی، عمران الزوعبی، در سخنانی كه از تلوزیون دمشق پخش شد، هشدار داد كه سوریه هنوز از همه توان نظامی اش استفاده نكرده است و تاكید كرد '92 درصد از نیروهای ما هنوز در پادگان ها هستند.'

انفجارهای دمشق، حتی دولت سوریه را از نظر فرماندهان نظامی و امنیتی نیز دچار كمبود نكرد. حلقه فرماندهان نزدیك به دولت، شامل گارد جمهوری (مسوول محافظت از پایتخت)، رییسان چهار دستگاه امنیتی و نیز برادر كوچكتر بشار اسد (ماهر اسد) است كه فرماندهی لشكر ویژه چهارم را برعهده دارد.

بشار اسد 'َشورای امنیت ملی' كه از دو سال پیش تاسیس شده، اما بدون استفاده مانده بود را نیز فعال كرده است. كار این شورا، هماهنگی میان دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است.

سرلشكر 'علی مملوك' كه پیشتر هم در زمره فرماندهان عالی رتبه امنیتی در سوریه بود، روز پنجشنبه گذشته به ریاست شورای امنیت ملی منصوب شد. نكته جالب درباره 'مملوك' این است كه وی یك سنی است. بیشتر شورشیان سوریه سنی هستند و انتصاب علی مملوك به این مقام، نشانه اعتماد بشار اسد به اوست.

روز پنجشنبه و همزمان با انتصاب 'مملوك'، سرلشكر عبدالفتاح قدسیه نیز به معاونت شورای امنیت ملی دست یافت.

همزمان، سرلشكر دیب زیتون كه او نیز یك سنی است، به ریاست اداره عمومی اطلاعات رسید.

سرلشكر رستم غزالی (Rostom Ghazali) هم به ریاست اداره امنیت سیاسی گماشته شد. غزالی در گذشته، مامور ارشد امنیتی سوریه در لبنان بود.

هلال خشان، استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریكایی بیروت معتقد است تغییرهای یاد شده، نمادهایی از تقویت نظامی و امنیتی دولت هستند.

مترجمام**9163 **1506





:: برچسب‌ها: سبز , سان فرانسیسکو , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: