خودکفایی 3500 خانواده مددجوی کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار بعدازظهر امروز در نشست شورای مشارکت‌های این اداره‌کل اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) نقش بسیار مهمی در رفع محرومیت و توسعه استان از ابتدای انقلاب تاکنون داشته است.

وی با بیان اینکه این نهاد در رفع محرومیت، توسعه کار، آموزش و حفظ نهاد خانواده اقدامات ارزشمندی تاکنون انجام داده است، گفت: توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده شعار سال جاری کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

رستگار با اشاره به 6 هزار آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان، گفت: برای این آموزش 90 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 4  هزار مشاور شغلی برای افراد تحت پوشش قرار گرفته است، بیان داشت: 160 میلیون تومان اعتبار بخش خصوصی و انجام مشاوره‌های شغلی در نظر گرفته شده است که چه شغلی می‌تواند بازدهی اقتصادی بیشتری را داشته باشد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته 6 هزار نفر از حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند که 20 درصد کاهش مددجو را به همراه داشته است.

رستگار از خروج هشت درصد از جمعیت تحت حمایت این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: در مقابل شش درصد زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم زیر پوشش کمیته امداد این استان قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یکی از مهمترین عملکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان وام اشتغال است که زمینه حمایت از افراد تحت پوشش را فراهم می‌کند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سال گذشته هفت درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد بودند و در حال حاضر 64 هزار نفر که در قالب 27 هزار خانوار است از حمایت این نهاد مقدس بهره‌مند هستند.

رستگار یادآور شد: در طرح توانمندسازی در این استان نگاه ویژه‎ای به مددجویان در مناطق محروم و موضوعات مسکن، اشتغال، درمان آنها در خانواده‎هایشان می‌شود و بعد از یک سال نیازهای آنها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ش20





:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: