تلاش شاهزاده سعودی برای نفوذ در رسانه های تونسی
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، الفجر به نقل از منابع رسانه ای نوشته است كه این میلیاردر سعودی سرگرم برنامه ریزی برای خرید سهام شركت تلویزیونی ' نسمه' است.

در حالی بن طلال در تلاش برای خرید سهام تلویزیون النسمه است كه مردم تونس بخاطر سیاست های منطقه ای و جهانی رژیم سعودی بویژه حمایت از دیكتاتور تونس از این كشور متنفرهستند.

بن علی و همسرش ' لیلی الطرابلسی' بعداز پیروزی انقلاب مردم تونس به عربستان سعودی فرار كردند و اعضای خانواده و دامادهای او هم در كشورهایی همچون قطر و كانادا اقامت دارند.

دولت و مردم تونس بارها از كشورهایی كه دیكتاتور تونس و اعضای خانواده و عناصر رژیم دیكتاتوری سرنگون شده آن به آنجا فرار كرده اند ، خواسته اند كه آنها را برای محاكمه به تونس تحویل دهند.

به نوشته نشریه تونسی الفجر، ' نبیل القروی' مدیرشبكه نسمه در حال مذاكره با شاهزاده سعودی در خصوص فروش 25درصد سهام آن به بن طلال است.

دادگاهی در تونس اخیرا مدیرو عوامل پخش فیلم ضد ایرانی ' پرسپولیس ' در شبكه 'نسمه ' را به پرداخت جزای نقدی محكوم كرد.

دادگاه تونسی اعلام كرد كه مدیر تلویزیون نسمه و همكارانش با انتشار این فیلم موهن، موازین اخلاقی و شعائر دینی مردم تونس را زیر پاگذاشته و نظم عمومی را برهم زدند.

دادستانی تونس در اكتبر سال گذشته میلادی، تحقیقات درباره پخش فیلم ضدایرانی پرسپولیس در تلویزیون نسمه كه در آن به ذات الهی توهین شده است را شروع كرد، پخش این فیلم موهن با اعتراض گسترده و شدید مردم تونس بوی‍ژه اسلام گراها مواجه شد.

دهها هزار تونسی در استان های سراسر این كشور با شركت درتظاهرات ، اعتراض خود را به پخش این فیلم اعلام و القروی را مجبور كردند كه از این اقدام خود عذرخواهی كند.

تلویزیون خصوصی نسمه ( تلویزیون مغرب عربی) در سال 2007 میلادی تاسیس شده است و علاوه بر تونس برنامه های خود را در كشورهای الجزایر و مغرب نیز تهیه می كند.

سرمایه گذاران این تلویزیون، ' نبیل و غازی القروی ' 50 درصد، ' طارق بن عمار' بازرگان تونسی 25درصد و ' سیلیو برلسكونی' نخست وزیر سابق ایتالیا 25درصد هستند.

خاورم ** 1324





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: