مناقشه اكران فیلم در سینماها با كلاه قرمزی و بچه ننه وارد مرحله جدیدی شد
نوشته شده توسط : hgu33

** حوزه سینما

سینما در هفته ای كه گذشت با اتفاقات عدیده ای روبرو بود كه مهمترین آن ممانعت از اكران فیلم های سینمایی 'كلاه قرمزی و بچه ننه' و 'تو و من' در سینماهای حوزه هنری بود.

شورای صنفی نمایش فیلم در روز دوشنبه تصمیم گرفت كه فیلم های 'كلاه قرمزی و بچه ننه' با ارزش های مورد نظر حوزه هنری همراه نیست. همچنین به دلیل عدم درخواست حوزه و سینما آزادی برای اكران فیلم در موعد مقرر، فیلم تو من نیز در این سینماها اكران نخواهد شد.

در این هفته فیلم سینمایی نامزد آمریكایی من نیز به اكران رسید اما این فیلم نیز همانند فیلم های همه چی ارومه، پس كوچه های شمرون و خوابم میاد به دلیل عدم موافق مسوولان حوزه هنری در سالن های این نهاد فرهنگی اكران نشد.

همچنین حبیب كاوش در این هفته از اكران فیلم های خارجی و آثار سینمایی خاطره انگیز ایرانی در طرح اكران ماه رمضان خبر داد. این در حالی است كه این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

همچنین جعفر گودرزی نیز از سوی سید احمد میرعلایی دبیر بیست و ششمین جشنواره فیلم كودك به عنوان مدیر روابط عمومی این رویداد سینمایی انتخاب شد.

در این هفته جواد شمقدری نیز در نامه ای به سرمقاله حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه كیهان درباره ساخت فیلم لاله واكنش

نشان داد و تاكید كرد كه هدف از تولید این اثر رسیدن به استانداردهای سینمایی است.

همچنین خبرهایی از حضور رابرت دنیرو و جورج كلونی نیز در فیلم لاله كه این روزها با حاشیه های بسیاری همراه است شنیده شد كه مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند این خبر را تایید كرد.

توقف تولی فیلم 'چ' به كارگردانی 'ابراهیم حاتمی كیا به دلی اختلاف این كارگردان با فریبرز عرب نیا بازیگر نقش شهید چمران از دیگر اخبار این هفته بود كه كریمی در گفت وگو با ایرنا این اختلافات را رد كرده و تاكید كرد كه گروه برای استراحت به تهران آمدند و فیلمبرداری این اثر بار دیگر از چهارشنبه شب از سر گرفته شد.

** حوزه ادبیات

گشایش نخستین نمایشگاه بین‌المللی نسخ خطی قرآن كریم در سازمان اسناد و كتابخانه ملی و نمایش اثاری از كشورهای اسلامی و اكو در آن از مهمترین رویداد های حوزه ادبیات در هفته گذشته بود.

اعلام آمادگی كتابخانه ملی برای دریافت نسخ خطی قرآنی نفیس از مجموعه داران خصوصی و كشورهای داوطلب برای ارائه در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر مهم دیگری بود كه اسحاق صلاحی رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی آن را در حاشیه گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی نسخ خطی قران كریم آن را اعلام كرد.

عرضه یك هزار و 203 اثر چاپ اولی در بخش مكتوب نمایشگاه قرآن ، برپایی مسابقات كتابخوانی با محور ماه رمضان در شبكه كتابخوانان حرفه ای ، انتشار دیدگاه‌های آیت الله خامنه‌ای درباره انقلاب اسلامی در نجف اشرف توسط انتشارات بین المللی الهدی از دیگر رویدادهای این هفته حوزه كتاب بود.

از اخبار مهم دیگر این حوزه در هفته گذشته می توان به ارسال یك هزار و 41 اثر در بخش‌های 'شعر'، 'نثر'، 'مقاله'، 'داستان كوتاه'، 'نمایشنامه' و 'كوتاه نوشت' به هفتمین جشنواره سراسری طنز مكتوب ،فراخوان آثار فاخر ایرانی به منظور معرفی و ثبت میراث مستند ایرانی در فهرست ملی حافظه جهانی یونسكو و دعوت از دارندگان آثار فاخر ایران برای ارسال اثار خود، داوری بیش از یكهزار و 600 كتاب در ششمین دوره جایزه گام اول اشاره كرد.

ارسال نامه ای از سوی هیات مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی به وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای تشكیل شورایی در جهت بررسی گرانی كاغذ و ارائه پیشنهادهای دقیق و فنی خبر دیگر حوزه كتاب در هفته گذشته بود.

** حوزه معارف

حوزه معارف در هفته ای كه گذشت شاهد استقبال بازدیدكنندگان و روزه داران از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم بود.

بخش پژوهش و گفت و گوی نمایشگاه قرآن در هفته گذشته شاهد عرضه 600 نرم افزار داخلی و خارجی قرآنی بود.

مدیر اجرایی و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران نیز از رونمایی بانك فیلم و زینك قرآن كریم این مركز در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و گفت: این بانك در سه چاپخانه تهران، قم و مشهد راه اندازی می شود.

'محمد بابایی' اظهار داشت: در این بانك بهترین آثار مركز طبع و نشر قرآن گنجانده شده و ناشران می توانند به صورت رایگان این فیلم و زینك را دریافت كرده و به چاپ برسانند.

رییس بخش نوجوان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم نیز در مطلبی گفت: وبلاگ 'سیب سبز بهشت' به نشانی www.qrannojavan.blogfa.com در بخش نوجوان نمایشگاه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین 'عبدالكریم صالحی' افزود: نوجوانانی كه امكان حضور در نمایشگاه قرآن را ندارند می توانند با استفاده از این وبلاگ دل نوشته های خود را ارسال كرده و از اخبار بخش نوجوان مطلع شوند.

برگزاری 50 نشست تخصصی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، معرفی 200 پایگاه برتر جهان اسلام در بخش رسانه های دیجیتال عنوان دیگر خبرهای حوزه معارف در هفته گذشته به شمار می روند.

** 'جواد تجلیان' مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم در خبری از اعلام نتایج آزمون ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حفاظ قرآن كریم در نیمه دوم مردادماه خبر داد.

** 'محمد مهدی بحرالعلوم' معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الكریم نیز از آغاز ثبت‌ نام پنجمین دوره مسابقه تفسیر قرآن 'نور‌الهدی' همزمان دومین روز از ماه مبارك رمضان از طریق پایگاه اطلاع رسانی تلاوت به نشانی www.telavat.com خبر داد.

وی افزود: ثبت نام در مسابقه تفسیری نورالهدی تا 31 شهریور ماه ادامه دارد و افراد برای شركت در این دوره از مسابقات هیچگونه محدودیتی ندارند

** معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در خبری گفت: سومین جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در رشته‌های فیلم و فیلمنامه نویسی، طراحی پوستر و رسانه‌های مكتوب با هدف توسعه و ترویج سنت پویای وقف برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین 'احمد شرفخانی' اظهار داشت: یكی از اقدامات این سازمان برای نهادینه سازی حكم الهی وقف در جامعه كه بر اساس طرح جامع وقف و به منظور تولید آثار فاخر هنری پیش‌بینی شده، برگزاری جشنواره 'وقف، چشمه همیشه جاری' است.





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: