روزنامه های کابل: چهارشنبه، ۴ اسد
نوشته شده توسط : hgu33

ادامه حملات راکتی به ولایات شرقی افغانستان، افزایش نا امنی ها در مسیر کابل – بامیان و اظهارات امنیت ملی در مورد حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه هشت صبح در سرمقاله خود از آنچه که سکوت رئیس جمهوری افغانستان در برابر "حملات راکتی" به ولایات شرقی افغانستان می خواند انتقاد کرده و این سکوت را به تلاشهای آقای کرزی برای مذاکره با طالبان مرتبط دانسته است.

نویسنده هشت صبح به این باور است که آقای کرزی پاکستان را مهره اصلی در کشاندن طالبان به پای میز مذاکره می داند و از این رو، به تعبیر نویسنده، از کنار "شرارت هایی پاکستان" چشم بسته می گذرد.

هشت صبح افزوده که در میان این سیاست بازی ها، مردم افغانستان هر روز قربانی می دهند و حملات راکتی از خاک پاکستان به ولایات کنر و نورستان، هر روز بیشتر می شود؛ بدون اینکه رهبری کشور به آن توجهی نشان بدهد.

روزنامه اراده نوشته که ادامه حملات راکتی به ولایات شرقی افغانستان، چهره اصلی پاکستان را برملا می کند.

این روزنامه نوشته که مقامات پاکستانی در اظهارات خود از مصالحه و تلاش برای ایجاد صلح حرف می زنند، اما در عمل، کشور همسایه خود را زیر نام "حسن همجواری" مورد حملات راکتی قرار می دهند.

روزنامه سروش ملت در مطلب اصلی خود به گروگان گیری های اخیر در مسیر راه کابل – بامیان توجه کرده و نوشته که حملات گروه های شورشی به مسافرین غیرنظامی در مسیر این راه، اخیرا به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه نوشته که بی توجهی مسئولان دولتی و نیروی پلیس در برابر این حوادث، باعث شده که این راه به یکی از نا امن ترین مسیرهای رفت و آمد برای افغانها تبدیل شود.

سروش ملت افزوده که تامین امنیت این راه به نیروی قوی و مجهز امنیتی نیاز ندارد و تنها با چند تا عملیات نظامی و بیشتر کردن گشت های امنیتی می توان امنیت را در این مسیر باز گرداند، چون به نوشته روزنامه، گروه هایی که در این منطقه دست به نا امنی می زنند، بسیار سازمان یافته نیستند.

روزنامه آرمان ملی نیز به همین موضوع پرداخته و نوشته که نفوذ گروه طالبان و شورشیان مسلح در دره غوربند، تهدید جدی برای امنیت ولایات این منطقه به شمول کابل، پایتخت افغانستان محسوب می شود.

این روزنامه نوشته که نیروهای ناتو باید گسترش حضور شورشیان را در این دره جدی بگیرند، در غیر آن، به نوشته روزنامه، پایگاه های نظامی آنها در نزدیکی این محلات نیز مصئون نخواهد ماند.

روزنامه ماندگار به بهانه اظهارات اخیر یک سخنگوی امنیت ملی در مورد حمایت برخی از کشورها و سازمان های اطلاعاتی منطقه از گروه های تروریستی در افغانستان، پرسیده که آیا در کنار این حقیقت یابی، امنیت ملی در پی شناسایی افرادی نیز هست که در درون دستگاه دولتی افغانستان از گروه های تروریستی حمایت می کنند؟

این روزنامه نوشته که مبارزه با "مار آستین" بهتر و موثرتر از مبارزه با حلقات بیرونی است و برای کاهش نا امنی ها در افغانستان، به باور نویسنده، نیاز است تا با افراد و چهره هایی که از درون نظام با گروه های تروریستی همکاری می کنند، مبارزه صورت گیرد.

ماندگار افزوده که اگر امنیت ملی بتواند برخی از این افراد را شناسایی و به مردم معرفی کند، نا امنی ها در افغانستان بزودی کاهش خواهد یافت.





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: