سردار شریف از برخورد دوگانه غرب نسبت به مسایل حقوق بشر در سوریه ، بحرین و میانمار انتقاد كرد
نوشته شده توسط : hgu33

سردار 'رمضان شریف' در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مساله سوریه گفت: نگاه دوگانه ای كه غرب و در صدر آنها آمریكاییها نسبت به حقوق بشر در كشورهایی كه حاكمان و طرفداران خودشان در آنجا حاكم هستند با كشورهایی كه تصور می كنند حاكمان آنها مطیعشان نیستند، كاملا متفاوت است.

شریف تصریح كرد: امروز همه مردم ،نخبگان و مسوولان جمهوری اسلامی ایران در این خصوص كه آمریكاییها در موضوع پیگیری حقوق بشر و حقوق مردم كشورهای مختلف صداقت ندارند، اتفاق نظر دارند و این یك واقعیت مسلم است.

وی یادآور شد: از ابتدای اعتراضات مردمی در بحرین كه در مقایسه با سوریه بسیار گسترده تر و منسجم تر هم بوده است كشورهای غربی از جمله آمریكا سكوت كرده اند و نه تنها نشستی برای بررسی و پیگیری حقوق و مطالبات مردم بحرین برپا نكرده اند بلكه تلاش كردند تا به گونه ای در سركوب مردم ، به حاكمان این كشور كمك كنند.

رییس ستاد انتفاضه قدس شورای تبلیغات اسلامی همچنین سكوت ننگین و مرگبار غربی ها در قبال كشتار مسلمانان میانمار را از دیگر نگاههای دو گانه غرب به موضوع حقوق بشر دانست.

سردار شریف افزود: امروز در جهان یك واقعیت پذیرفته شده وجود دارد كه نگاه غرب به حقوق بشر ، نگاهی صد درصد تبعیض آمیز بوده و تنها جایی كه صدای اعتراض آنها بلند می شود جایی است كه منافع نامشروع و استعماری آنها به خطر می افتد.

وی ادامه داد: این در حالی است كه در مناطقی همانند آنچه كه در میانمار می گذرد و دهها هزار نفر از مسلمانان قربانی می شوند، سكوت و بی اعتنایی غربی ها و مجامع بین الملل و مدعی حقوق بشر به ویژه سازمان ملل و شورای به اصطلاح امنیت تنها نشانه ای است كه از دنیای به اصطلاح متمدن غرب دیده می شود.

رییس ستاد انتفاضه و قدس در ادامه اظهارداشت: غربی ها در تحولات سوریه نیز نگاهی متفاوت داشتند و دقیقا برعكس برخورد كرده و تمامی امكانات تبلیغاتی و امنیتی و بعضا نظامی متحدشان را برای مقابله با دولت سوریه بسیج كردند كه این موضوع مشخص می كند كه نیت آنها در واقع كمك به رژیم نامشروع اسرائیل و ساقط كردن یكی از دوست های خط مقدم مقاومت است.

سردار شریف تصریح كرد: كشورهای غربی و بویژه آمریكا در تلاش هستند هم شوك ناشی از بیداری اسلامی و سقوط رژیم مبارك در مصر را كه به رژیم صهیونیستی وارد شده است ، بنحوی برطرف كنند و هم تسكینی برای فضای روانی بسیار شكننده ای كه در مسوولان و حاكمان رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، ایجاد كنند.

وی گفت : غربی ها می دانند مردم مصر مردمی فرهیخته ، روشنفكر ، متدین و دارای جمعیت قابل توجهی هستند كه در جهان عرب از وزن ژئوپلتیك قابل توجهی برخوردارند.

سردار شریف با بیان این كه یكی از مهمترین ملتهایی كه در تحولات جهان عرب تاثیرات شگرفی داشته اند ملت مصر بود اظهارداشت: غربی ها می دانند كه اگر زمام امور مصر به دست ملت و نمایندگان آنها بیفتد، اوضاع برای رژیم نامشروع اسرائیل در زورگویی به فلسطینی ها و تداوم اشغال سرزمین های فلسطینی سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: غربی ها در این راستا تلاش می كنند با برجسته سازی حوادث سوریه و مسایل این كشور، فضای افكار عمومی را از اصل موضوع یعنی چالش های عظیم امنیتی، سیاسی، تبلیغاتی و روانی برای رژیم جعلی اسراییل ایجاد شده، منحرف كنند و ذهنیت افكار عمومی را به قضایای حاشیه ای دیگرمنطقه معطوف كنند تا بتوانند حوادث را به نوعی مدیریت كنند كه شوك روانی ناشی از بیداری اسلامی، اسرائیلی ها را به فروپاشی نزدیكتر نكند.

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای تبلیغات اسلامی با اشاره به تحولات و بیداری اسلامی در منطقه تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به مدل و الگویی كه برای استقلال و آزادی بر پایه مبانی دینی و آموزه های اسلامی ارایه كرده، توانسته است در طی سی و سه سال گذشته بخش عمده ای از حقوق مردم ایران و مسلمانان را استیفا كند و بر همین اساس غربی ها به دنبال آن هستند كه این موضوع را به گونه ای مهار كنند تا این فضا بیشتر از این برای صهیونیستها شكننده نباشد.

سردار شریف گفت: غرب در این راستا همه داشته ها و پتانسیل های خود را برای جلوگیری از تعمیق و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی هزینه می كنندو این موضوعی روشن وبدیهی است.

*** حمایت از سوریه وظیفه اسلامی، انسانی و ملی است

وی به نقش مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران كه كانون بیداری اسلامی است اشاره كرد و گفت: وظیفه اسلامی و انسانی و ملی ما آن است كه از سوریه به عنوان محور مقاومت حمایت كنیم و مقام معظم رهبری نیز آن را تكمیل كرده و فرموده اند كه 'هر دولت و نظامی كه علیه دشمن مشترك مسلمانان یعنی اسرائیل دست به اقدام بزند ما از آن پشتیبانی می كنیم' .

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای تبلیغات اسلامی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون در بین كشورهای عضو اتحادیه عرب، دولت سوریه نزدیكترین دیدگاهها را به انقلاب اسلامی داشته است.

سردار شریف با بیان این كه در دوران دفاع مقدس تنها دولتی كه بر خلاف سایر دولتهای عربی پشت سر رژیم بعثی عراق قرار نگرفت و به صراحت هم از انقلاب اسلامی ایران دفاع كرد، دولت و مردم سوریه بودند، بر اساس یك اصل مسلم در روابط انسانی و اجتماعی وقتی كشوری در بحران های شدید به ویژه در جنگ قرار می گیرد، دوستان و دشمنانش برای آنها اهمیت پیدا می كند و یك ثبات و ماندگاری در برقراری ارتباط بین آنها ایجاد می شود.

وی افزود: هنگامی كه مردم ما در بین دولتهای عضو اتحادیه عرب به سرسپردگی مرتجعین عرب كه خط آمریكاییها را در پشتیبانی از حزب بعث دنبال می كردند، دولت و مردم سوریه را مشاهده كردند كه در دوران دفاع مقدس متفاوت عمل كرد و طبیعی است امروز كه كه دولت و ملت سوریه مورد هجمه وسیعی از سوی دشمنان اسلام قرار گرفته اند از آنها حمایت كند و آن را وظیفه ملی خود بداندتا ناكامی دشمنان قسم خورده مسلمانان را رقم زنند.

سردار شریف با تاكید بر این كه این یك اصل پذیرفته شده است گفت: امروز بر مبنای اسلام همه مسلمانان موظف هستند از مردم و دولت سوریه كه مورد تهاجم دشمنان اسلام قرار گرفته اند و در خط مقدم مقاومت قرار دارند، حمایت كنند.

*** ایران از هر راه حلی برای برقراری امنیت در سوریه حمایت می كند

وی با اشاره به اهمیت سوریه در جهان اسلام یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام كرده است كه از هر راه حلی كه بتواند به دولت سوریه برای برقراری امنیت مردم این كشور كمك كند، حمایت می كند.

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای تبلیغات اسلامی بااشاره به برگزاری كنفرانس های زنجیره ای برای بررسی اوضاع سوریه گفت: واقعیت این است كسانی كه كنفرانس هایی در ارتباط با سوریه برگزار می كنند به دنبال ایجاد امنیت و آرامش در سوریه نیستند بلكه آنها به دنبال اهداف خودشان بوده و یكی از اهدافی كه برای خود تعریف كرده اند ' از بین بردن دولت سوریه' كه نقش محوری در حمایت از مقاومت داشته است.

*** غربی ها به دنبال حل مساله سوریه نیستند

سردار شریف افزود: غربی ها به دنبال حل مساله سوریه نیستند بلكه آنها به دنبال تامین منافع نامشروعی هستند كه برای خودشان تعریف كرده اند و هرچقدر كه تحولات نیز به جلو می رود این موضوع بخوبی مشخص و نمایان ترمی شود.

وی تصریح كرد: برخوردی كه غربی ها با طرح پیشنهادی 'كوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه داشتند مشخص می كند كه آنها به دنبال حل مساله نیستند و در حالی كه سوریه هرگونه همكاری و مساعدتهایی با طرح عنان داشت،دنیا شاهد است طرف مقابل به هیچ وجه به دنبال حل مساله نبوده و هیچگونه همراهی با آن نكرده است.

سردار شریف با اشاره به شكست توطئه غربی-عربی دركشاندن درگیری ها به پایتخت سوریه و گسترش اقدامات تروریستی در دمشق برای سقوط دولت بشار اسد تصریح كرد: پشت صحنه فتنه ها و توطئه ها علیه سوریه آشكار شده است.

وی خاطرنشان كرد: آنچه كه تروریست ها و حامیان غربی و عربی آنان در پی آن هستند شكست خط مقاومت و امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی است اما آمریكا ، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب باید بدانند هرگز به این آرزوی شیطانی دست نخواهند یافت و با بازگشت آرامش همه جانبه به سوریه و پیگیری برخی اصلاحات مشكلات دمشق با تلاش دولت و مردم این كشور مرتفع و جبهه ضد سوری رسوا خواهد شد.

سیام**1478 1418





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: