جنگ سوریه ، دامن همه كشورهای خاورمیانه را خواهد گرفت
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت،'عدنان منصور' وزیر خارجه لبنان كه برای مشاركت در نشست اضطراری وزرای خارجه عرب برای بررسی اوضاع سوریه به'دوحه' سفر كرده بود، روز دوشنبه به لبنان بازگشت و درجمع خبرنگاران ؛گفت: در این نشست اوضاع سوریه و اوضاع فلسطین مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

وزیر خارجه لبنان با تاكید براینكه 'اعمال راه حل نظامی در سوریه ، این كشور را به سوی آینده مبهم سوق خواهد داد و وحدت، ثبات، استقرار آن را متزلزل خواهد كرد'، گفت : ما دراین نشست بر موضع اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای سوریه تأكید كردیم؛ ازهنگام بروز بحران سوریه ازیك سال و نیم گذشته ؛ لبنان موضع روشنی را درقبال اوضاع سوریه اتخاذ كرده است.

منصور اظهار كرد: ما ازهمان روزهای اول درجلسات مختلفی كه با اتحادیه عرب داشتیم، تأكید كردیم كه مسئله سوریه به همه ما مربوط می شود و ما باید بدانیم عملا از سوریه چه می خواهیم.

وی ادامه داد: آیا ما باید در بحران سوریه در كنار یك طرف علیه طرف دیگر قرار گیریم یا آنكه به سوریه كمك كنیم تا ازبحران خارج شود وبتواند وحدت مردم، سیادت وحاكمیت اراضی خود را حفظ كند.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به تشدید حوادث امنیتی در سوریه در ماه‌های اخیر تصریح كرد: بروز این گونه حوداث نه تنها تهدیدی جدی علیه سوریه است بلكه تمام كشورهای منطقه را مورد هدف قرار داده است.

وی گفت: دخالت های بیگانگان در این كشور نیز برپیچیدگی امور در سوریه افزوده وخسارت های جبران ناپذیری به ملت سوریه وارد كرده است به نحوی كه وحدت ، ثبات و ساختار اجتماعی ملی، دینی سوریه را در معرض بی ثباتی و تغییر قرار داده است.

منصور با اشاره به اصل گفت وگو به عنوان تنها راهكار خروج سوریه از بحران جاری ؛ ادامه داد: حل بحران در سوریه، تنها باید در داخل سوریه و از طریق سیاسی وایجاد گفت وگوهای ملی میان گروه های سوری انجام گیرد و سوریه راه حل دیگری ندارد.

وی اظهار كرد: ما این سئوال را مطرح می كنیم كه آیا سرازیر شدن سیل اسلحه به سوریه، توانسته تاكنون صلح را در سوریه بر پا كند و آیا پول هایی كه بدون حساب برای خرید سلاح صرف می شود، توانسته امنیت این كشور را تأمین كنند؛ این اسلحه از كجا می آیند و عوامل قاچاق آن ها به سوریه چه كسانی هستند.

وی ادامه داد: نجات سوریه از بحران كنونی، از طریق تأمین منافع ومصالح یا تصفیه حساب های شخصی و اعمال حملات گسترده رسانه ای، نظامی و مالی صورت نمی گیرد؛ اگر چه سوریه در نهایت، بدون آسیب به نقش ملی و قومی خود در محیط پیرامون از این بحران سالم بیرون خواهد آمد.

منصور خطاب به حاضران گفت: عمل مشترك عربی در رابطه با سوریه امروز در معرض آزمایش و محك قرار گرفته و برای شما (سران عرب) بهتر است كه این عمل مشترك به ثمر برسد و سوریه را نجات دهد.

از سوی دیگر به دنبال بروز حوادث امینیتی در مناطق مرزی سوریه و لبنان و سقوط چندین خمپاره به سوی روستاهای مرزی لبنان، 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان از عدنان منصور خواست، اعتراض لبنان نسبت به وقوع این چنین حوادثی را به سفیر سوریه در لبنان ابلاغ كند.

خاورم*2023**1030**536





:: برچسب‌ها: اسپانیا , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: