درخواست نمایندگان مجلس از ناتو: تجهیزات و تاسیسات‎ خود را به افغان ها بدهید
نوشته شده توسط : hgu33

ناتو رهبری جنگ در افغانستان را دارد

شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان از نیروهای خارجی به رهبری ناتو خواسته اند، که بعد از خروج از این کشور، تجهیزات و تاسیسات نظامی خود را به نیروهای افغان واگذار کنند.

این نمایندگان می‌گویند، به جز از آمریکا و بریتانیا، بقیه اعضای ناتو که در افغانستان ماموریت های نظامی داشته اند، تصمیم ندارند تجهیزات خود را به وزارت دفاع افغانستان واگذار کنند.

به گفته نمایندگان معترض این کشورها می خواهند تجهیزات و تاسیسات خود را قبل از خروج نهایی در سال ۲۰۱۴، تخریب کنند.

شکریه بارکزی، عضو کمیسیون دفاعی پارلمان افغانستان می‌گوید: "در ولایت کاپیسا ناتو این روند را آغاز کرده است."

خانم بارکزی گفت: "با خارج شدن سربازان فرانسوی از افغانستان همه تاسیساتی که این کشور داشته، به شکل سالم و فعلی اش تسلیم دولت افغانستان نمی شود."

خانم بارکزی می گوید که نیروهای نظامی افغان در حال شکل‌گیری و نیازمند این تاسیسات و تجهیزات است به همین دلیل نمایندگان پارلمان افغانستان از ناتو می خواهند که این تاسیسات و تجهیزات را به نیروهای افغان بسپارند.

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، دو هفته قبل به وزارت های داخله/ کشور و دفاع گفته بود که مانع تخریب تاسیسات نظامی از سوی خارجی ها شوند و این موضوع را جدی پیگیری کنند.

ایمل فیضی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان، در گفت و گو با بی‌بی‌سی فارسی گفت که "تاسیسات نظامی با پول کمک شده به افغانستان ساخته شده است و تخریب آن در صلاحیت این کشور ها نیست. افزون بر آن، هیچ کشور خارجی حق تخریب هیچ ساختمانی را در خاک افغانستان ندارد."

آقای فیضی اما در مورد تجهیزات کشور های عضو ناتو گفته است که افغانستان از اعضای ناتو خواسته در قالب کمک های نظامی تجهیزات خود را به دولت افغانستان واگذار کنند، ولی این موضوع به تصمیم آنها بستگی دارد.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان ، این درخواست شامل همه کشورهایی می شود که ماموریت نظامی در افغانستان دارند.

افغان ها نگران آن هستند که پس ازخروج نیروهای خارجی از افغانستان، ارتش این کشور یکبار دیگر با کمبود تجهیزات و تاسیسات روبرو شود.





:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: