گفتگوی روزنامه سعودی با 'طراح انفجار دمشق'
نوشته شده توسط : hgu33

روزنامه سعودی الیوم گفتگویی با فردی انجام داده که به نوشته این روزنامه، مسئول عملیات نظامی ارتش آزاد سوریه در دمشق و حومه و طراح و هدایت کننده عملیات انفجار چهارشنبه گذشته در دمشق بوده است که به کشته شدن چهار تن از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی سوریه انجامید.

این فرد که با نام "سرگرد جواد" معرفی شده به روزنامه سعودی گفته که ارتش آزاد سوریه از طریق نفوذی هایش پیشاپیش از نشست "هسته بحران" خبردار شده و از یک هفته پیشتر، بمبگذاری در این نشست را طراحی و از طریق دو تن از کارکنان غیرنظامی و قراردادی دبیرخانه شورای امنیت ملی، به اجرا در آورده است.

الیوم از "سرگرد جواد" نقل کرده که طراحی این عملیات را او همراه با یک سرهنگ نیروی هوائی سوریه انجام داده و با اینکه امکان انفجار کل ساختمان را داشته اند، بمبگذاری را به گونه ای طراحی کرده اند که تنها شرکت کنندگان نشست هدف قرار بگیرند و به کارکنان غیرنظامی ساختمان و همچنین ساختمانهای مسکونی همسایه آسیبی وارد نشود.

وی به این روزنامه گفته که مواد منفجره طی چند روز در اتاقی که محل نشست بوده و کمتر از هفتاد متر مربع وسعت داشته، جاسازی شده بوده و از تمام مراحل جاسازی مواد منفجره عکسبرداری شده که در زمان مناسب منتشر خواهد شد.

این فرد همچنین در گفتگو با الیوم مدعی شده که عملیاتی برای ترور بشار اسد را طراحی کرده بوده که قرار بوده در روز افتتاح دور تازه مجلس انجام شود، اما چون بشار اسد در مراسم افتتاحیه مجلس حاضر نشده، این عملیات انجام نگرفته است.

این در حالی است که تلویزیون سوریه مراسم حضور بشار اسد در نشست افتتاحیه دور تازه مجلس این کشور را منتشر کرد، اما فردی که روزنامه الیوم با او مصاحبه کرده می گوید آنچه از تلویزیون پخش شده، تصاویر زنده نبوده بلکه شبانه ضبط شده بوده است.

در انفجاری که پیش از ظهر چهارشنبه گذشته (شانزدهم ژوئیه) در دمشق رخ داد، داوود راجحه وزیر دفاع، آصف شوکت شوهر خواهر بشار اسد و معاون ستاد ارتش، حسن ترکمانی وزیر پیشین دفاع و جانشین معاون رئیس جمهور و هشام بختیار دبیر شورای امنیت ملی سوریه کشته شدند و محمد شعار وزیر کشور زخمی شد.

پس از انفجار، هم گروه ناشناسی با نام لواء الاسلام و هم ارتش آزاد سوریه مسئولیت انفجار را به عهده گرفتند، اما فردی که روزنامه الیوم با او مصاحبه کرده گفته که هیچ گروهی غیر از ارتش آزاد سوریه در این عملیات مشارکت نداشته و همچنین افزوده که جمیل حسن، رئیس حفاظت و اطلاعات نیرو هوائی و عبدالفتاح قدسیه، رئیس پلیس نظامی سوریه هم در نشست چهارشنبه شرکت داشته و زخمهای سطحی برداشته اند.





:: برچسب‌ها: روش , به من , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: