حفاری بیش از 146 هزار متر چاه نفت و گاز در خشكی و دریا
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'حیدر بهمنی' اظهار كرد: از این میزان حفاری 16 هزار و 676 متر مربوط به پروژه های كلید در دست بوده كه اجرای كامل آنها به عهده این شركت است.

پروژه های حفاری در فازهای 17، 18 و 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، 13 حلقه چاه در بخش خشكی میدان گازی كیش و حضور فعال در پروژه حفاری در میدان های آزادگان، یادآوران و یاران بر اساس برنامه و جدول كاری در دست اجرا قرار دارد.

بهمنی با بیان این كه متراژ حفاری در مدت پیش گفته بر اساس شاخص تعیین شده سال جاری 15 هزار و 285 متر رشد نشان می دهد، افزود: بر این اساس 114 هزار و 784 متر حفاری پیش بینی شده بود كه این متراژ به 130 هزار و 69 متر افزایش یافت.

وی درباره تعداد چاه های حفاری شده در این دوره توضیح داد: در چهار ماه گذشته در مجموع 61 حلقه چاه شامل 38 حلقه توسعه ای و 29 حلقه تعمیری با تلاش كاركنان سختكوش این شركت حفاری و تكمیل شد كه این تعداد در قیاس با مدت مشابه سال قبل 13 حلقه بیشتر است.

وی گفت: از چاه های حفاری شده 38 حلقه در گستره عملیاتی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب، هفت حلقه در شركت نفت مناطق مركزی، شش حلقه در شركت نفت قلات قاره و 10 حلقه در قالب پروژه ای انجام شده است.

مدیر عامل شركت ملی حفاری ایران با اشاره به این كه، بیش از 70 دستگاه حفاری این شركت در بخش های خشكی و دریا در 10 استان در حال عملیات حفاری است، اضافه كرد: از ابتدای سال جاری تا كنون یك دستگاه حفاری خشكی به ناوگان حفاری این شركت افزوده شد و یك دستگاه در حال راه اندازی است.

وی گفت: برنامه افزایش شمار دستگاه های حفاری همسو با تحقق برنامه پنجم توسعه و افق چشم انداز 20 ساله با استفاده از توان داخلی در دستور كار قرار دارد.

وی در زمینه خدمات فنی و ویژه كه از مزیت های شركت ملی حفاری در مقایسه با شركت های بین المللی فعال در عرصه این صنعت محسوب می شود، توضیح داد: از ابتدای امسال تا پایان تیر 2 هزار و 218 مورد خدمات فنی و ویژه به شركت های نفتی ارائه شده كه 14 هزار و 915 متر حفاری انحرافی، 907 متر مغزه گیری، شش هزار و 506 متر حفاری با هوا، 316 متر حفاری فرو تعادلی، 154 مورد استفاده از لوله مغزی سیار، حدود 300 مورد نمودارگیری، 77 مورد چاه پیمایی و 255 مورد آزمایش چاه با ساق مته از جمله آنهاست.

شركت ملی حفاری ایران از شركت های بالادستی زیر مجموعه شركت ملی نفت ایران است كه هم اكنون با بهره گیری از افزون بر 70 دستگاه حفاری بیش از 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی این صنعت را در مناطق خشكی و دریایی مناطق نفت خیز 10 استان كشور عهده دار است.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: سگ , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: