اعتباركافی برای امنیت وب‌گاه‌های حاكمیتی اختصاص نمی یابد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی '‌علی كاظمی' روز چهارشنبه با اشاره به اینكه موضوع امنیت در وب‌گاه‌های دولتی نباید به تجهیزات خارجی وابسته باشد، گفت: بسیاری از ابزارهای برقراری امنیت در كشور فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌های خارجی هستند كه از یك سو امنیت و از سوی دیگر ناامنی ایجاد می‌كنند.

وی ادامه داد: برخی از مدیران ما باور ندارند كه ممكن است وب‌گاه سازمان آنها نیز مورد حمله هكرها قرار بگیرد و همین موضوع باعث می‌شود كه برای برقراری امنیت، اعتبار لازم را اختصاص ندهند.

به گفته كاظمی در بسیاری از موارد درز اطلاعات به دلیل بی احتیاطی مدیران وب‌گاه است كه وب بیس كردن نرم‌افزار یك دیتاسنتر از آن دسته است.

وی افزود: متخصصان باید این موضوع را در نظر داشته باشند كه امنیت وب‌گاه باید در تمامی سطوح شبكه، سرور، سیستم عامل، نرم‌افزار و كاربرها برقرار شود و بی‌توجهی به یكی از این سطوح، كل سیستم امنیتی را مختل می‌كند.

كاظمی گفت: ممكن است یك وب‌گاه دولتی هك نشود، اما به راحتی به وسیله یك فلش مموری ویروسی، اطلاعات آن خارج شود كه بهترین وسیله برای نفوذ به وب‌گاه‌ها و اطلاعات سازمان‌های دولتی محسوب می شود.

ر پایان با اشاره به این موضوع كه تنها مجهز بودن سیستم وب‌گاه، مانع اصلی درز اطلاعات نیست، گفت: گاهی باید به این موضوع نیز توجه كرد كه چه نوع اطلاعاتی بر روی وب‌گاه قرار می‌گیرد. ممكن است برخی اطلاعات در نگاه اول محرمانه به نظر نیاید اما تركیب آن با سایر اطلاعات، دردسرساز باشد.

اقتصام **1579**1601





:: برچسب‌ها: اتومبیل , غروب , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: