نوشته شده توسط : hgu33

'مجید میرفخرایی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در زمینه طراحی صحنه و دكور سینمای ما از دنیا عقب تر است و فعالیت های انجام شده در این عرصه بیشتر به صورت فردی و بر اساس استعداد شخصی علاقه مندان اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: مشكل اصلی ما در طراحی صحنه و دكور ابزار نیست بلكه برنامه ریزی مدونی در این عرصه وجود ندارد.

طراح صحنه و دكور فیلم روز رستاخیز تاكید كرد: فیلمسازان قبل از تولید یك اثر از طراح صحنه و دكور درباره كاستن از هزینه های طراحی دكور سخن به میان می آورند و این نشانگر این است كه برای تولید آثار سینمایی برنامه ریزی درستی وجود ندارد.

به گفته میرفخرایی، پرورش نیروی انسانی تحصیل كرده در عرصه طراحی صحنه و مفاد درسی ما در این زمینه مربوط به 50 سال پیش است.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت طراحی صحنه و دكور باید آموزش صحیحی برای علاقه مندان وجود داشته باشد و روش های مرسوم و قدیمی در این عرصه تصحیح شود.

طراح صحنه و دكور فیلم سینمایی روز واقعه گفت: متاسفانه شرایط تولید آثار سینمایی ما به گونه ای است كه یك روزه همه چیز به یكباره تغییر می كند و با این شرایط نمی توان برای تولید یك اثرمطلوب به درستی اقدام به طراحی صحنه و دكور كرد.

میرفخرایی سینمای ایران را به عرصه كشاورزی دیمی تشبیه كرد و یادآور شد: اتفاقاتی كه در زمینه فنی در سینمای ما رخ می دهد بیشتر حاصل اتفاق و تلاش فردی علاقه مندان است و سینما به مفهوم صنعتی در كشور ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: در كشور ما تولید یك قسمت از مجموعه تلویزیونی یك ماه و نیم طول می كشد در صورتی كه در آمریكا این مدت 10 روزه است.

این طراح با سابقه دكور تاكید كرد: باید در زمینه پرورش نیروی انسانی و ورود تكنیك های جدید عزمی جدی داشته باشیم و قطعا بدون برنامه ریزی در این عرصه اتفاقی نخواهد افتاد.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: جشنواره , فلوریدا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: